یکشنبه / ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۱:۵۱
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۸۶۰۸۰
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

هشدار هواشناسی به کشاورزان/باغداران نسبت به پایش بیماری آتشک در باغات اقدام کنند

حقیقت گفت: با توجه به شرایط جوی، باغداران شمال غرب و غرب کشور نسبت به پایش بیماری آتشک در باغات سیب اقدام کنند.

مسعود حقیقت مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی  از بارش باران در برخی مناطق کشور خبر داد و گفت: امروز در برخی ساعات برای استان‌های چهار محال بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، فارس، جنوب شرق لرستان، یزد، خراسان رضوی و بخش‌هایی از کرمان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.
وی از افزایش دما و وزش باد شدید طی ۲ تا ۳ روز آینده در شرق کشور خبر داد و افزود: با توجه به شرایط جوی، کشاورزان استان‌های نیمه شرقی کشور، از محلول پاشی و سم پاشی باغات و مزارع خود در ساعات اولیه روز اجتناب کنند.
حقیقت ادامه داد: در مناطق شمال غرب و غرب کشور، مزارع گوجه فرنگی علیه مینوز گوجه فرنگی در ساعات خنک روز سم پاشی شود.
این مقام مسئول با بیان اینکه کشت ذرت در مناطق گرمسیری باید هر چه سریع‌تر انجام شود، گفت: باغداران سیب مناطق شمال غرب و غرب کشور ضمن پایش باغات علیه بیماری آتشک، نسبت به مقابله و سم پاشی در ساعات اولیه روز اقدام کنند.
وی در توصیه‌ای به گلخانه داران شرق کشور بیان کرد: با توجه به وزش باد در شرق کشور، گلخانه داران مراقب سازه‌های گلخانه‌ای خود باشند تا خسارتی از این حیث به آن‌ها وارد نشود.
مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی ادامه داد: با توجه به بارش‌های نرمال و فراتر از نرمال در سال زراعی جدید، بخشی از کمبود منابع آب‌های سطحی مربوط به سال‌های گذشته در کشور جبران شده است.
حقیقت با اشاره به اینکه خشکسالی هیدرولوژیکی به طور کامل رفع نشده است، بیان کرد: با وجود خشکسالی‌های ۱۱ سال گذشته، بارش نرمال و فراتر از نرمال در سال زراعی ۹۸-۹۷ تنها بخشی از کمبود منابع آبی سال‌های گذشته را جبران کرده است.
حقیقت در پایان تصریح کرد: اگرچه از دیدگاه هواشناسی بارش در سال زراعی جدید مطلوب بوده، اما از لحاظ هیدرولوژیکی بعید است که خشکسالی به طور کامل رفع شده باشد.

(یکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۸) ۱۱:۵۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها