شنبه / ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ / ۰۸:۳۲
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۸۶۰۴۴
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

آمار دقیقی از خسارت محصولات باغی نداریم

شادلو گفت: شرایط تولید محصولات باغی به قدری مناسب است که صادرات آن می‌تواند کاهش صادرات نفت را جبران کند.

مجتبی شادلو، نایب رئیس اتحادیه باغداران استان تهران از فراوانی تولید پیاز خبر داد و گفت: با توجه به مشکلات کشاورزان در خصوص فروش پیاز، طی چند روز اخیر وزیر صمت صادرات پیاز را آزاد اعلام کرد. پیش از این صادرات پیاز به منظور مدیریت و تنظیم بازار داخل ممنوع اعلام شده بود.
وی افزود: در ماه‌های اخیر که قیمت پیاز به سبب تاخیر در برداشت و عرضه به بازار ناشی از وقوع سیل با نوساناتی روبرو شده بود، این نوید را داده بودم که در تولید پیاز هیچ گونه مشکلی نداریم و نوسان قیمت مقطعی است.
شادلو ادامه داد: با توجه به آنکه پیاز در مدت زمان کوتاهی به بهره برداری می‌رسد و فاصله زمان کشت تا برداشت محصول زیاد نیست، صادرات محصول به سبب جلوگیری از افت قیمت و زیان تولید کننده امری ضروری است.
به گفته این مقام مسئول، با توجه به شرایط مساعد اقلیمی و بارش‌های اخیر شاهد ازیاد عرضه در بسیاری از محصولات صیفی و جالیزی خواهیم بود که به این ترتیب اگر تصمیمات درستی در صادرات از سوی وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی تولید گرفته نشود، بسی جای سوال است؟
وی با اشاره به اینکه قیمت محصولات کشاورزی همانند سایر بخش‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل نوسان داشته است، بیان کرد: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید و تورم دیگر قیمت‌های قبلی جوابگوی کشاورزان نخواهد بود و در صورت زیان کشاورزان و از بین رفتن انگیزه تولید، در شرایط فعلی تحریم واردات راهگشا نیست.
نایب رئیس اتحادیه باغداران توجه به تولید داخل و رونق تولید را تنها راهکار تنظیم بازار محصولات کشاورزی اعلام کرد.
وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اینکه آمار دقیقی از میزان خسارت سرمازدگی نداریم، بیان کرد: اگرچه محصولاتی نظیر گردو، بادام و برخی دیگر از محصولات باغی در اثر سرمازدگی اخیر دچار خسارت شدند، اما میزان سرمازدگی امسال با سال گذشته قابل قیاس نیست.
شادلو با بیان اینکه آمار نهایی خسارت سرمازدگی تا پایان خرداد مشخص می‌شود، تصریح کرد: شرایط تولید محصولات باغی به قدری مناسب است که صادرات آن می‌تواند کاهش صادرات نفت را جبران کند و در اقتصاد تاثیر بگذارد.

(شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۸) ۰۸:۳۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها