چهارشنبه / ۸ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۰:۱۷
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۸۵۹۷۲
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس اقتصاد

احیای مجدد وزارت بازرگانی عطش واردات را به همراه دارد

پاپی زاده گفت: تجربه سنوات گذشته نشان می‌دهد که احیای مجدد وزارت بازرگانی افزایش عطش واردات و کاهش صادرات را در بر دارد.

عباس پاپی زاده عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی مباحث مطرح شده پیرامون احیای مجدد وزارت بازرگانی را خلاف شعار سال دانست و گفت: در شرایط فعلی اقتصاد نیاز است که بیش از گذشته از تولید داخل و تولیدکنندگان حمایت کنیم.
وی با اشاره به اینکه احیای وزارت بازرگانی به معنای باز شدن دروازه‌های کشور به روی واردات است، افزود: تجربه سنوات گذشته نشان می‌دهد که احیای مجدد وزارت بازرگانی ضربه مهلکی به تولید داخل وارد می‌کند چرا که با احیای این وزارتخانه عطش واردات افزایش و تمایل به صادرات کاهش می‌یابد.
پاپی زاده ادامه داد: احیای مجدد وزارت بازرگانی راحت‌ترین روش برای تامین بازار از طریق واردات است، در حالیکه منطقی است که از تولید داخل برای تامین بازار استفاده شود.
عضو کمیسیون کشاورزی با بیان اینکه اولویت اصلی وزارت بازرگانی واردات است، اظهار کرد: در طول تاریخ هر زمانیکه وزارت بازرگانی تشکیل شده، محصولات کشاورزی به طور افسار گسیخته‌ای وارد کشور شده است، بنابراین در سال رونق تولید، احیای مجدد وزارت بازرگانی تصمیم درستی نیست.
به گفته وی، در چند سال گذشته با تصویب قانون تمرکز وظایف بخش کشاورزی در راستای حمایت از تولید داخل، اختیارات واردات و صادرات به وزارت جهاد کشاورزی داده شد که متاسفانه بر خلاف قانون و شرایط کشور، دولت اختیاراتی را به وزارت بازرگانی داده است.
پاپی زاده در پایان با انتقاد از واگذاری برخی امور به وزارت بازرگانی تصریح کرد: با واگذاری برخی اختیارات به وزارت صمت از سوی دولت، صادرات پیاز از ۱۵ فروردین تا چند روز گذشته ممنوع اعلام شد که این امر بر کاهش قیمت پیاز و زیان کشاورزان دامن زد، در حالیکه برای استمرار تولید و انگیزه کشاورزان تولید مازاد بر نیاز داخل باید به بازار‌های هدف صادر شود.

(چهارشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۸) ۱۰:۱۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها