سه شنبه / ۷ خرداد ۱۳۹۸ / ۰۹:۳۲
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۸۵۹۵۱
گزارشگر : ۳۵۱۶
ام بی ای نیوز
سرویس فرآورده های لبنی

دوغ رامک بهتر از عالیست

"دوغ رامک بهتر از عالیست" شعاری که این روزها دست به دست شده و بسیاری از فعالان تبلیغاتی نسبت به آن اظهار نظر می‌کنند.

برای بررسی دقیق‌تر ماجرای این شعار گفتگویی با "محمد هاشم پور مدیربازاریابی و تبلیغات شرکت لبنی رامک" داشته‌ که در ادامه می‌خوانید.
 
محمد هاشم پور مدیر بازاریابی شرکت لبنی رامک درباره آگهی این برند که با شعار "دوغ رامک بهتر از عالیست" گفت: تصویری که این روزها در شبکه‌های مجازی دست به دست شده و بسیاری نسبت به آن واکنش نشان داده‌اند، بخشی از کمپین تبلیغاتی جدید شرکت رامک است که در آن محصول دوغ محوریت اصلی است که از اسفند ماه سال گذشته آغاز شده است.
این کمپین نیز مانند تمامی فعالیت‌های شرکت رامک براساس استراتژی بازاریابی تعریف شده, طراحی و دقیقا از اهداف برند پیروی می‌کند. شعاری که این روزها پرسروصدا شده براساس تحقیقات بازار و نظرسنجی دقیق مخاطبان طراحی شده است. شرکت رامک برای ارائه تمامی محصولات و اجرای کمپین‌ها جلسات تحقیقاتی بسیاری را با حضور مخاطبان برگزار می‌کند. ادبیات و کلمات شعار مورد نظر نیز دقیقا خروجی چنین جلساتی‌ است. در این شعار سعی شده از صفاتی استفاده شود که مزیت محصول دوغ رامک را به مخاطبان یادآوری کند. حال شباهت نسبی میان صفت آخر شعار با نام یکی از رقبای رامک پرسروصدا شده است.
 
هاشم پور در ادامه گفت: همانطور که قبلا نیز اشاره شد، پلتفرم طراحی کمپین کاملا مشخص و به روز است و اطلاعات آن موثق و قابل استناد است. تحقیقات جامعی برای کمپین اجرا شده و پایایی و روایی نتایج موجود است. روند طراحی کمپین و محصول مورد نظر چندین بار در شهرهای مختلف با حضور مصرف کنندگان مورد بررسی قرار گرفته است.
 
حال سئوال اصلی این است: دوستان و افرادی که برخی از آن‌ها جزء اساتید بنده نیز هستند، چقدر برای نظراتی که در مورد شعار مورد نظر ارائه کرده‌اند، تحقیقات مصرف کننده انجام داده‌اند؟ دیدگاه شخصی که برخی از افراد نسبت به این آگهی ارائه کرده‌اند بسیار ارزشمند است و برخی از نکات ارائه شده در بازخوردها قابل استناد و علمی نیز هستند اما در مورد قضاوت باید تحقیقاتی صورت بگیرد و نمی‌توان براساس نظرات شخصی، تصمیم گیری یا برندی را محکوم کرد. بنابراین نکته مهم این است،
 
آیا تاثیر تبلیغاتی و عمق اثر توسط دوستانی که بازخورد ارائه کرده‌اند، مورد بررسی قرار گرفته یا نه؟ شرکت رامک از نظراتی که بر پایه تحقیقات مستدل و با در نظر گرفتن همه جوانب موضوع باشد، استقبال خواهد کرد. اما باید در نظر گرفت، نظراتی که پی آن‌ها تحقیقی انجام نشده گاهی باعث ایجاد سوء تفاهم میان مخاطبان و برند رقیب رامک خواهد شد. در مجموع برند رامک براساس استراتژی و اهداف سازمانی و نتایج تحقیقات خود تصمیم گرفته و فعالیت‌های خود را ادامه می‌دهد.
 
بازخوردهای دریافتی نسبت به شعار کمپین
 
مدیر بازاریابی شرکت لبنی رامک درباره بازخوردهای دریافتی نسبت به شعار مورد نظر گرفت: مطمئن بودیم که شعار با بازخوردهای مختلفی روبرو خواهد شد و منتظر دریافت بازخوردها بودیم. اما ما براساس مدل پیشرفته تحقیقات کاملی را انجام داده‌ایم.
 
همانطور که قبلا نیز اشاره شد، تصویر تبلیغاتی مورد نظر در قالب کمپینی تعریف شده که تمرکز آن در جنوب کشور است. کمپین از بخش‌های مختلفی مانند محیطی, دیجیتال, فعالیت های نقطه خرید و... تشکیل شده که تیم بازاریابی به دلایلی در بیلبوردها از شعار "دوغ رامک بهتر از عالیست" استفاده کرده است. تلاش کردیم، مزیت رقابتی محصول رامک را در کمپین بزرگنمایی کنیم.
 
هاشم پور درباره همزمانی اجرای کمپین با کمپین برند رقیب رامک گفت: در زمان طراحی از اکران کمپین برند رقیب‌مان مطلع نبودیم. زمانی که تمامی فعالیت‌های کمپین نهایی شده بود و در حال اجرای کمپین بودیم ، مطلع شدیم که کمپینی توسط یکی دیگر از برند های خوشنام صنعت اکران شده است. همزمانی این دو کمپین باعث شد، با بازخوردهایی بیشتر از تصورمان روبرو شویم.
 
در پایان تاکید می‌کنم: حفظ عزت و احترام تمامی فعالان حوزه لبنی کشور برای برند رامک بسیار مهم است و هدف ما معرفی مزیت‌های رقابتی محصول برند رامک بوده و در همین راستا نیز به رقابت سالم با مابقی فعالان صنعت غذای کشور ادامه خواهیم داد و رامک همچنان به دوستی خود با بزرگ و کوچک پایبند است. در پایان به همه دوستان عزیز و بزرگوارم پیشنهاد می کنم حتما دوغ رامک را امتحان کنند و مثل همیشه ما را با نظرات ارزنده خود مشعوف کنند.

دوغ رامک

(سه شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۸) ۰۹:۳۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها