سه شنبه / ۷ خرداد ۱۳۹۸ / ۰۳:۱۲
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۸۵۹۴۵
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

بازار زعفران در رکود به سر می‌برد/ حداکثر قیمت هر کیلو طلای سرخ ۱۳ میلیون تومان

میری گفت: با توجه به افزایش قیمت زعفران، تقاضای چندانی برای خرید طلای سرخ به سبب کاهش قدرت خرید خانوار وجود ندارد.

غلامرضا میری نایب رئیس شورای ملی زعفران با اشاره به اینکه بازار زعفران در رکود به سر می‌برد، اظهار کرد: با توجه به افزایش قیمت زعفران و شرایط فعلی اقتصاد، تقاضای چندانی برای خرید طلای سرخ به سبب کاهش قدرت خرید خانوار وجود ندارد.
وی حداقل قیمت هر کیلو زعفران را ۹ میلیون و حداکثر ۱۳ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: قیمت کنونی زعفران نسبت به هفته‌های اخیر در بازار ۲ درصد کاهش داشته است.
میری درباره آخرین وضعیت صادرات طلای سرخ افزود: با توجه به نوسان نرخ ارز، مشکلات صادرکنندگان مبنی بر بازگشت پول و فشار بانک مرکزی به صادرکنندگان در زمینه بازگرداندن ارز، صادرات کاهش یافته است.
نایب رئیس شورای ملی زعفران ادامه داد: با وجود آنکه امکان بازگشت ارز به سامانه نیما وجود ندارد، بسیاری از صادرکنندگان باسابقه در این حوزه محتاط عمل می‌کنند که امیدواریم بانک مرکزی تجدید نظری در این مصوبه داشته باشد تا بازار‌های هدف را از دست ندهیم.
وی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد زعفران تولیدی به بازار‌های هدف صادر می‌شود، بیان کرد: در شرایط فعلی صادرات زعفران از طریق کارت‌های یکبار مصرف و قاچاق انجام می‌شود چرا که با وجود قوانین دست و پا گیر صادرات و نبود امکان برای بازگرداندن ارز به سامانه نیما، صادرکنندگان واقعی تمایلی به صادرات ندارند که ادامه این روند می‌تواند به ضرر بزگترین تولید کننده زعفران تمام شود.
میری در پایان تصریح کرد: پیشنهاد ما به دولت برای بازگرداندن ارز حاصل از صادرات به کشور آن است که راهکاری در نظر گرفته شود تا صادرکننده بتواند اظهارنامه خود را به واردکننده برای واردات منتقل کند یا صادرکننده مستقیم صادرات را با کارت بازرگانی افرادی که می‌خواهند اقدام به واردات کنند، انجام دهد.

(سه شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۸) ۰۳:۱۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها