یکشنبه / ۵ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۳:۳۵
سرویس : شیرینی و شکلات
کد خبر : ۸۵۹۱۳
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس شیرینی و شکلات

شناسایی بیسکوئیت و شکلات خارجی غیراستاندارد در سطح بازار

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران از شناسایی ۵ نوع بیسکوئیت و یک نوع شکلات خارجی مغایر با استاندارد در فرآیند بازرسی‌های کیفی خبر داد.

مسلم بیات با بیان اینکه نظارت بر کالاهای وارداتی توزیع شده در بازار علاوه بر نظارت بر کنترل کیفی کالاهای وارداتی در گمرکات ورودی به منظور تأمین الزامات استاندارد و مراقبت از ایمنی و سلامتی مردم در دستور کار این سازمان قرار دارد، گفت: در بازرسی‌های انجام شده از بازار و نمونه برداری و آزمون‌های انجام شده، تعدادی بیسکوئیت و شکلات وارداتی، غیر استاندارد تشخیص داده شده است.
 
وی افزود: بیسکویت قهوه با تزئین شکر به نام krinkle تولید اندونزی، بیسکوئیت کرم‌دار با طعم توت فرنگی به نام Danas delight تولید چین، بیسکوئیت کرم‌دار با طعم توت فرنگی به نام London bakers تولید هند، بیسکوئیت کرم‌دار کاکائویی به نام Oreo تولید اندونزی، بیسکوئیت با تکه شکلات به نام Champs تولید ترکیه در فاکتورهای عمده با استاندارد ملی مغایرت داشته است.
 
بیات در ادامه از مغایر بودن استاندارد شکلات سفید Altyn Ay تولید ترکمنستان در آزمون به عمل آمده خبر داد.
 
وی از مصرف‌کنندگان خواست در صورت مشاهده محصولات معرفی شده مراتب را از طریق شماره تلفن چهار رقمی ۱۵۱۷ به ادارات کل استاندارد استان‌ها اعلام کنند.
(یکشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۸) ۱۳:۳۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها