یکشنبه / ۵ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۰:۴۴
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۸۵۹۰۴
گزارشگر : ۳۶۳۲
ایرنا
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت:

امسال 14 میلیون و 500 هزار تن گندم در کشور تولید می شود

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت گفت: امسال بیش از 14 میلیون و 500 هزار تن گندم در کشور تولید می شود که بیش نیاز داخلی است.

 عباس کشاورز در بازدید از طرح گندم ایران بنیان (طرح توسعه دیم) در اراضی شهرستان نمین افزود: با برداشت این میزان گندم برای سال چهارم هیچ نیازی برای واردات این محصول نخواهد بود.

وی تشریح کرد: در سال زراعی جاری  حدود ۲ میلیون و ۴۰ هزار هکتار گندم آبی و سه میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار گندم دیم و در مجموع پنج میلیون و ۷۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در استان های مختلف کشور زیر کشت گندم رفته است.

کشاورز همچنین با اشاره به بروز سیل در 2 منطقه کشور اظهار داشت: در اثر سیل خسارت قابل توجهی بویژه در خوزستان در سطح ۶۵ هزار هکتار از اراضی زیر کشت گندم وارد شد.

وی در زمینه طرح های  ایران سیمیت و ایکاردا هم گفت: این طرح ها راهکاری برای تولید کنندگان دیم در کشور برای به حداقل رساندن خسارت های ناشی از تغییر بارندگی ها است.

به گفته او ، در طرح های سیمیت و  ایکاردا ریسک کشاورزی دیم به حداقل می رسد و اگر بارندگی کم شود میزان تولید پایدار نگه داشته می شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت عرضه محصولات متنوع را از دیگر اهداف این طرح برشمرد و اظهار داشت: در  این طرح تمرکز فقط روی غله نبوده و کاشت دانه های روغنی و علوفه نیز مورد توجه قرار می گیرد.

کشاورز حاصلخیز کردن خاک ها را از دیگر ویژگی های این طرح دانست و افزود: این یکی از پروژه های مهم و حیاتی است و کشاورزان باید گام به گام این مساله را پیگیری کنند ، طرح تاکنون در سطح ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی کشور اجرایی شده و در سه سال آینده به حدود یک میلیون هکتار خواهد رسید.

(یکشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۸) ۱۰:۴۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها