چهارشنبه / ۱ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۲:۱۳
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۸۵۸۲۳
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

وضعیت قیمت کالاها همانند گوشت در بازار عادی شد

رییس کل گمرک ایران، گفت: از زمانی که بخش خصوصی با ارز نیمایی کالا وارد می کند وضعیت قیمت کالاها همانند گوشت در بازار عادی شده و دیگر مشکل خاصی در این بخش وجود ندارد.

مهدی میراشرفی ، با اشاره به اعلام خبری مبنی بر دپوی گوشت در گمرکات کشور،گفت: از زمانی که بخش خصوصی با ارز نیمایی کالا وارد می کند وضعیت کالاها همانند گوشت در بازار عادی شده و دیگر مشکل خاصی در این بخش وجود ندارد.
 
رییس کل گمرک کشور، افزود: همیشه میزان بالایی کالا در اماکن غیرگمرکی یا گمرکی کشور وجود دارد، اما در حال حاضر شرایط به گونه ای است که کالایی وارد ایران شده و پس از اظهار اسناد، ترخیص و کالایی جایگزین آن می شود.
 
میانگین ترخیص کالاهای اساسی 2 روز است
 
وی با بیان اینکه هیچ کالایی در گمرک وجود ندارد که ترخیص آن طولانی شده باشد، ادامه داد: میانگین ترخیص کالاهای اساسی که عمدتا کالاهایی یکنواخت هستند از زمان اظهار تا آغاز فرآیند شروع خروج بین یک تا 2 روز است و تنها کالاهایی که ثبت سفارش آن صورت نگرفته عملیات ترخیص آن آغاز نمی شود و سامانه اجازه اظهار به آن نمی دهد.
 
زمانی که این همه سخت گیری توسط سازمان های متعدد و متکثر از بنادر تا مناطق ویژه تا گمرک و سایر نهادهای نظارتی وجود دارد آیا شخصی می تواند از این همه مانع عبور کرده و کانتینری کالا وارد کند؟
 
میراشرفی با بیان اینکه مناطق آزاد و مناطق ویژه خارج از قلمروی گمرکی هستند، تاکید کرد: این بدان معناست که هر کالایی می تواند وارد آن شود حتی کالاهایی که از قلمرو کشور ترانزیت می شوند به این اماکن وارد می شود و نیازی به ثبت سفارش ندارند.
 
برنج کالایی فصلی است و صرفه قاچاق ندارد
 
وی درباره انتشار برخی اخبار مبنی بر قاچاق کانتینری برخی کالاها به داخل و یا خارج از کشور، افزود: زمانی که این همه سخت گیری توسط سازمان های متعدد و متکثر از بنادر تا مناطق ویژه تا گمرک و سایر نهادهای نظارتی وجود دارد آیا شخصی می تواند از این همه مانع عبور کرده و کانتینری کالا وارد کند در حالی که شاید سایر مفرها و مجاری ها برای این اقدام راحت تر باشد؟.
 
رییس کل گمرک کشور با بیان اینکه برنج کالایی فصلی است که صرفه قاچاق ندارد، تصریح کرد: ایران سالانه به ورود حدود یک میلیون تن برنج نیاز دارد و همیشه برای واردات آن مشوق وجود داشته و انگیزه ای برای قاچاق آن وجود ندارد.
(چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۸) ۱۲:۱۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها