چهارشنبه / ۱ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۰:۳۰
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۸۵۸۱۸
گزارشگر : ۳۶۳۲
جهاد کشاورزی
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

اجرای ۹۰۰ هزار هکتار سیستم های آبیاری تحت فشار در دولت تدبیر و امید

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: بیش از ۹۰۰ هزار هکتار پروژه آبیاری تحت فشار در سطح کشور در دوران فعالیت دولت تدبیر و امید اجرا شده است که در طول تاریخ کشور در حوزه مدیریت منابع آبی و خاکی به این اندازه سرمایه گذاری نشده است.

 علیمراد اکبری در مراسم افتتاح همزمان پروژه های عمرانی، اقتصادی و تولیدی بخش کشاورزی آذربایجان غربی به فرمان رییس جمهور افزود: پروژه ۲۲۷ هزار هکتاری طرح احداث شبکه های آبیاری و زهکشی در ده استان کشور اعم از آذربایجان غربی، شرقی، اردبیل، ایلام ، کردستان، کرمانشاه، گلستان، خراسان رضوی، شمالی و جنوبی در دست اجراست که بیش از ۹۵ درصد تجهیزات و امکانات این پروژه ها توسط تولید کنندگان داخلی تامین شده است.

اکبری ادامه داد: بیش از ۲۰ هزار ماشین آلات سنگین و ۷ هزار نیروی انسانی در اجرای این پروژه ها به کارگیری شده است و اجرای این طرحها با پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصد در دست اجراست.

وی ادامه داد: این پروژه به عنوان یکی از ابر پروژه هایی است که ۱.۶ میلیارد مترمکعب آب را در سطح ۲۲۷ هزار هکتار از اراضی مستعد کشور توزیع می کند.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت : بزرگترین پروژه از این طرح در استان آذربایجان غربی در سطح ۶۱ هزار و ۵۷۰ هکتار در دست اجراست که نشان دهنده توجه دولت تدبیر و امید به منابع پایه تولید است.

اکبری ادامه داد: برای اجرای پروژه شبکه های زهکشی غرب و شمال غرب کشور ۵ هزار میلیارد تومان هزینه شده است.

وی افزایش تولید محصولاتی مانند گندم، شکر و دانه های روغنی را مرهون افزایش بهره وری آب دانست.
(چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۸) ۱۰:۳۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها