سه شنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۶:۵۹
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۸۵۸۰۹
گزارشگر : ۳۵۱۴
فودنا
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت:

دریافت ۴۹۳۸ میلیارد ریال زکات و افزایش ۳۳ درصدی آن، نشان‌دهنده دلبستگی مردم به ارزش‌ها و اصول دینی است

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی به روند افزایش صدقات و زکات بر اساس آمارها اشاره کرد و گفت: گاهی ممکن است برخی مشکلات و فشارها و یا القائات دشمن باعث شود که مردم ناامید شوند و بعضی از افراد ناآگاه یا نفوذی نیز بر این فضا دامن بزنند که مردم از ارزشها، معنویات و آموزه‌های دینی فاصله گرفته اند اما به لطف خدا و یاری مردم، دریافت ۴۹۳۸ میلیارد ریال زکات و افزایش ۳۳ درصدی آن، نشان دهنده دلبستگی مردم به ارزشها و اصول دینی است.

حجت الاسلام و المسلمین تقوی در ادامه با اعلام اینکه آمریکا شرایط جنگی ندارد، افزود: آمریکا به دلایل مختلف از جمله عدم اجماع بین دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان، عدم امکان در جلب رضایت سازمان ملل و شورای امنیت و همچنین عدم استقبال افکار عمومی در جامعه جهانی، در فکر جنگ نظامی علیه ایران نیست و کسانی که این فضا را به گونه دیگری جلوه می دهند، مزدور یا جاهل هستند.

 
وی، جنگ اقتصادی و حمله به معیشت مردم ایران را هدف آمریکا دانست و گفت: جهاد کشاورزی به عنوان تولید کننده اقلام معیشتی و کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره)، به عنوان پشتیبان محرومترین اقشار جامعه، مهمترین وظیفه را در شرایط کنونی کشور بر عهده دارند و زکات نیز در این حوزه تعریف می شود و از این رو، دقت در جمع آوری آن دارای اهمیتی ویژه و مضاعف است.
 
رئیس شورای عالی زکات کشور با اشاره به برخی مشکلات اقتصادی ناشی از تحریمها تصریح کرد: از آنجا که جمهوری اسلامی ایران تبدیل به قدرتی جهانی شده و برای امریکا غیر قابل کنترل است، آنها به دنبال انفجار از درون به وسیله فشار اقتصادی و ایجاد ناامیدی در جامعه هستند که از این رو، یکی از وظایف مهم مبلغین زکات امیدبخشی به مردم است.
 
نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، خودکفایی در گندم و شکر را مهمترین دستاورد سالهای اخیر کشور قلمداد کرد و افزود: اینکه تولید محصولات زراعی و باغی از ۲۲ میلیون تن در بدو پیروزی انقلاب اسلامی به ۱۲۵ میلیون تن رسیده است، نشان از پتانسیلها، ظرفیتها و توانمندی های بخش کشاورزی و همت تولیدکنندگان و بهره برداران است.
 
حجت الاسلام و المسلمین تقوی، عنایت ویژه به پیام مقام معظم رهبری، نوآوری در نهضت زکات و مردمی سازی آن را از مهمترین سیاستهای مد نظر دانست و افزود: نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه مراکز استانها، به عنوان رئیس شورای زکات هر استان، این مباحث را با بهره گیری از نظرات اساتید حوزه تببین و تشریح نمایند.

 

سی و پنجمین جلسه شورای عالی زکات کشور با حضور نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و رئیس این شورا، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی، نمایندگان کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان تبلیغات اسلامی، مجلس شورای اسلامی و سایر اعضای حقوقی و حقیقی شورا در سالن جلسات حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.

 
در پایان این جلسه، حجت الاسلام و المسلمین سید علی شاهچراغی امام جمعه شهر ری، به عنوان رئیس شورای زکات استان تهران معارفه و منصوب شد.
(سه شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸) ۱۶:۵۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها