سه شنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۳:۵۵
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۸۵۸۰۰
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس سرویس عمومی

انتقاد کلانتری از مدیران دولتی؛ از محیط زیست چیزی نمی‎دانید

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: مدیران دولتی ما چیزی از محیط زیست نمی‌دانند و اولویت پروژه‌ها تولید و اشتغال به هر بهایی است.

 عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست امروز در مراسم روز جهانی تنوع زیستی در محل سازمان آموزش کشاورزی اظهار کرد: به مهندسی ژنتیک تراریخته و علوم ژنتیک در کشور ظلم می‌شود و باید از علم‌هراسی در کشور جلوگیری به عمل آید.
 
وی افزود: سازمان بازرسی کل کشور به مصوبه‌ای که شورای عالی ایمنی زیستی در خصوص رهاسازی محصولات تغییر یافته ژنتیکی داشت، اعتراض کرد. این در حالی است که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت علوم، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حفظ محیط زیست مصوبه‌ای را در این راستا داشتند.
 
رئیس سازمان محیط زیست ادامه داد: سازمان بازرسی کشور این مصوبه را خلاف قانون دانست اما ما از طریق معاونت حقوقی به این گزارش سازمان بازرسی به دیوان عدالت اداری شکایت کردیم و در دیوان رای به نفع مصوبه یاد شده داده شد و راه را برای ما هموارتر کرد.
 
کلانتری گفت: تصمیم‌گیری‌های علمی نباید تابع جوسازی‌های عمومی باشد و نباید هراس داشته باشیم که تصمیمات خود را تحت تاثیر گروهی از افراد بگیریم که به دلیل ناآگاهی و علاقه زیادی که به کشور دارند نگران هستند.
 
تمام رودخانه‌های کشور خالی از موجود زنده است
 
وی با بیان اینکه باید از تنوع زیستی حفاظت کنیم گفت: محیط زیست و مجموعه ژن‌های موجود در زمین امانت نسل‌های بعد هستند و ما باید از آنها بهره بگیریم اما نباید ویرانشان کنیم. سال گذشته به دلیل برخوردهای بدی که با محیط زیست کشور انجام شده تمام رودخانه‌های ما زمانی که می‌خواهند به دریا برسند خالی از موجودات زنده هستند که این شرایط در تمام رودخانه‌ها وجود دارد.
 
رئیس سازمان محیط زیست اظهار داشت: پساب و شیرابه‌ها در رودخانه‌ها رها شده و آنها را آلوده می‌کند؛ حفظ محیط زیست که تنوع زیستی نیز بخشی از آن است در کشور ما غریب افتاده است.
 
مدیران دولتی ما چیزی از محیط زیست نمی‌دانند
 
کلانتری گفت: مدیران ما با اطلاعات کمی که در بخش‌های مختلف دارند از اثرات تخریب محیط زیست آگاه نیستند که نتیجه آن همین می‌شود و مدیران دولتی چیزی درباره محیط زیست نمی‌دانند و اولویت پروژه‌ها در کشور تولید و اشتغال به هر بهایی است و ما امانتدار خوبی نبود‌ه ایم.
(سه شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸) ۱۳:۵۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها