دوشنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۰۸:۴۴
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۸۵۷۵۷
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایرنا
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

قیمت گوشت قرمز کاهش می یابد

رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور پیش بینی کرد: با وفور عرضه گوشت های وارداتی و دام زنده گوسفندی تولید داخل از خرداد و تیرماه امسال، قیمت گوشت قرمز کاهش می یابد.

«منصور پوریان» افزود: با توجه به افزایش بارش ها در ابتدای امسال و وضعیت مناسب تامین آب و علوفه مورد نیاز دام، امسال با وضعیت خوب تامین علوفه و دام مواجه هستیم.
وی اظهارداشت: تداوم در واردات و عرضه گوشت قرمز موجب کاهش قیمت ها شده به طوری که اکنون قیمت هرکیلوگرم دام زنده گوسفندی بین 34 تا 35 هزارتومان، گوشت گرم گوسفندی وارداتی با ارز نیمایی 76 هزارتومان و لاشه گوشت گوسفندی تولید داخل درب قصابی ها بدون دنبه بین 80 هزار تا 85 هزارتومان است.
به گفته وی، پیش از این قیمت هر کیلوگرم دام زنده 40 هزار تا 42 هزارتومان و لاشه گوشت گوسفندی تولید داخل بیش از 90 هزارتومان بود.
وی تصریح کرد: واردات گوشت گوسفندی گرم با ارز نیمایی، موجب رقابت بین عرضه گوشت وارداتی و تولید داخل شده تاجایی که کاهش فاصله قیمت و حتی پایین آمدن قیمت ها را در پی دارد.
رئیس شورای تامین دام گفت: به دلیل واردات با ارز نیمایی دیگر محدودیتی در عرضه گوشت قرمز به شکل تنظیم بازاری و در مراکز خاص نیست بلکه گوشت وارداتی با ارز نیمایی در همه فروشگاه ها حتی قصابی ها قابل عرضه است که وفور در عرضه می تواند در کاهش قیمت ها تاثیرگذار باشد.
طبق آمارهای وزارت جهادکشاورزی که به تازگی منتشر شده، نیاز سالانه کشور 960 هزارتن گوشت قرمز است که بخش عمده آن از محل تولید داخل و نزدیک 15 درصد آن از محل واردات تامین می شود.
بر اساس گزارش ها در ماه های پایانی سال 97 قیمت هرکیلوگرم گوشت قرمز گوسفندی در سطح بازار بین 120 تا 140 تومان به دست مصرف کنندگان می رسید که دولت برای ساماندهی این موضوع اقدام به عرضه انواع گوشت وارداتی تنظیم بازاری توسط شرکت پشتیبانی امور دام کشور در فروشگاه های زنجیره ای و میادین با قیمت هایی بین 33 تا 45 هزارتومان کرد.
اخیرا دولت واردات گوشت قرمز با ارز رسمی 4200 تومان را حذف کرد و مقرر شد گوشت با ارز نیمایی وارد کشور شود.

(دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸) ۰۸:۴۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها