شنبه / ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۰:۳۷
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۸۵۷۱۲
گزارشگر : ۳۵۱۴
سرویس فرآورده های لبنی

اطلاع دقیق از زمان فساد شیر با بسته‌بندی جدید

محققان دانشگاه کرنل بسته‌بندی جدیدی را برای شیر طراحی کردند که دربرگیرنده یک کد QR و یک حسگر است و موجب کاهش دورریز شیر می‌شود.

در این بسته‌بندی جدید کد QR دربرگیرنده اطلاعاتی مانند مزرعه تولیدکننده لبنیات، کارخانه فرآوری و میکروب‌های اختصاصی مزرعه و کارخانه موجود در شیر است. حسگر درون کارتن نیز زمان سپری شده از بسته‌بندی شیر را به همراه دمای انبار محاسبه و ذخیره می‌کند. خرده فروشان و مشتریان با استفاده از یک نرم‌افزار موبایل می‌توانند اطلاعات کد QR و حسگر را بازخوانی کرده و از زمان دقیق انقضای شیر اطلاع حاصل کنند.
با وجود این که بسیاری از مصرف‌کنندگان به محض فرا رسیدن تاریخ انقضای مندرج در بسته‌بندی شیر آن را دور میریزند، واقعیت این است که معمولا شیرهای بسته‌بندی شده تا چند روز پس از تاریخ انقضا نیز قابلیت مصرف دارند.
‌با استفاده از این بسته‌بندی جدید، مصرف‌کنندگان از دورانداختن شیر قابل استفاده خودداری و در هزینه و مواد غذایی صرفه‌جویی می‌کنند. از طرفی، خرده فروشان با اطلاع دقیق از مدت زمان باقی مانده تا زمان واقعی فساد شیر می‌توانند محصولاتی را که مدت کوتاهی تا انقضای آن‌ها باقی مانده است با تخفیف در اختیار مشتریان قرار دهند تا زودتر به مصرف مشتریان برسد. 
(شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸) ۱۰:۳۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها