چهارشنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۰۹:۰۲
سرویس : تغذیه و سلامتی
کد خبر : ۸۵۶۴۱
گزارشگر : ۳۵۵۱
مهر
سرویس تغذیه و سلامتی

فواید روغن آفتابگردان در تقویت سیستم ایمنی و درمان آکنه

روغن آفتابگردان در مقایسه با سایر روغن های گیاهی حاوی میزان بیشتری ویتامین E بوده و سرشار از چربی های سالم اُمگا6 است که آن را تبدیل به سالم ترین گزینه در بین روغن ها می نماید.

از آنجائیکه این روغن دارای نقطه دود بالایی است، به عنوان روغن سرخ کردنی استفاده می‌شود. این روغن دارای فواید زیادی برای سلامت است که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌شود.
درمان آکنه: روغن آفتابگردان سرشار از ویتامین E بوده که به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی شناخته می‌شود. از اینرو می‌تواند اکسایش رادیکالی را که نقش مهمی در شیوع آکنه دارد درمان کند.
مرطوب کننده پوست: این روغن حاوی ویتامین‌های A و E بوده که به فرآیند بازسازی سلول‌های آسیب دیده پوست کمک می‌کند. همچنین از آنجائیکه این روغن سبک و غیرچرب است بدون مسدودکردن منافذ پوست جذب می‌شود.
کمک به هضم غذا: روغن پخت و پز نقش مهمی در بروز مشکلات گوارشی دارد. تمایل به استفاده از روغن آفتابگردان به دلیل جذب آسان آن در دستگاه گوارش است. همچنین خاصیت ملین بودن آن به دوری از یبوست کمک می‌کند.
تقویت کننده انرژی: معمولاً بعد از خوردن غذاهای چرب، احساس خستگی و کسلی می‌کنید. اما روغن آفتابگردان با تحریک به آزادشدن گلیکوژن در جریان خون می‌تواند موجب افزایش انرژی شود.
پیشگیری از ریزش مو: روغن آفتابگردان حاوی GLA (گاما آلفا لینولنیک اسید) است که به پیشگیری از ریزش مو کمک می‌کند. بعلاوه موجب درخشش موها هم می‌شود.
تقویت سیستم ایمنی: خواص آنتی اکسیدانی آن موجب تقویت غشاء سلولی شده و در نتیجه، ورود باکتری‌ها و ویروس‌ها را به بدن دشوار می‌سازد.

(چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸) ۰۹:۰۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها