سه شنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۲:۱۹
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۸۵۶۰۶
گزارشگر : ۳۶۳۲
جهاد کشاورزی
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

ایران بیست و پنجمین صادرکننده سیر در دنیا

مدیرکل دفتر امور محصولات علوفه ای و جالیزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: ایران پس از کشورهای چین، هند، بنگلادش، مصر، کره جنوبی، روسیه، میانمار، اوکراین، ازبکستان، اسپانیا و ... در رتبه ۲۵ جهانی در تولید سیر قرار دارد.

 مدیرکل دفتر امور محصولات علوفه ای و جالیزی معاونت امور زراعت با بیان این مطلب گفت: بیش از ۳۵۵ هزار و ۹۰۰ تن سیر تر و خشک در سال زراعی ۹۷-۹۶ در کشور تولید شده است که از این میزان تولید در سال زراعی گذشته ۲۰۷ هزار و ۱۸۱ هزار تن سیر تر و ۱۴۸ هزار و ۷۳۲ تن سیر خشک بوده است.

مهندس حسین اصغری سطح زیر کشت سیر تر را در سال زراعی ۹۷-۹۶ حدود ۷۷۰۱ هکتار و سیر خشک را ۱۲ هزار و ۸۳۴ هکتار عنوان کرد.

وی افزود: مهمترین استان های تولید کننده سیر تر اردبیل با ۱۳۲۰ تن، خوزستان ۱۰۹۲ تن، زنجان ۲ هزار تن، گیلان ۱۰۰۱ تن و لرستان ۵۹۹ تن هستند.

اصغری اظهار داشت: آذربایجان شرقی با تولید ۹۶۱ تن، کردستان ۵۲۹ تن، کرمان ۵۵۰ تن، گیلان ۷۰۰ تن، مازندران ۳۰۲۹ تن، همدان با ۴۳۴۶ تن از استان های مهم تولید کننده سیر خشک در کشور می باشند.

به گفته وی، متوسط تولید سیر تر با برگ در کشور نزدیک به ۴۰ تن در هکتار و هزینه تولید این محصول در هر هکتار نزدیک به ۳۰ میلیون تومان است.

مدیرکل دفتر امور محصولات علوفه ای و جالیزی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: ایران پس از کشورهای چین، هند، بنگلادش، مصر، کره جنوبی، روسیه، میانمار، اوکراین، ازبکستان، اسپانیا و ... در رتبه ۲۵ جهانی در تولید سیر قرار دارد.

وی درباره صادرات سیر تر گفت: در سال گذشته بیش از ۱۶۶۹ تن سیر تر به ارزش یک میلیون و ۴۰۲ هزار دلار از کشور صادر شد.

اصغری میزان صادرات سیر خشک را در همین سال ۴۷۰۰ تن به ارزش ۴ میلیون و ۷۳۱ هزار دلار عنوان کرد.

(سه شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸) ۱۲:۱۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها