دوشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۷:۲۳
سرویس : چاشنی و ادویه ها
کد خبر : ۸۵۵۹۳
گزارشگر : ۳۵۱۴
سرویس چاشنی و ادویه ها

نظارت بر عرضه شکر در فروشگاه‌های زنجیره‌ای تشدید می‌شود

مدیرکل نظارت بر شبکه‌های توزیعی و اقتصادی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از اجرای طرح ضربتی برای نظارت بر توزیع شکر در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعاونی‌های مصرف خبر داد.

اکبر تقوی شوازی از اجرای طرح ضربتی بازرسی از مراکز فروش فوق‌العاده اعم از فروشگاه‌های زنجیره‌ای و وضعیت شکر خبر داد و گفت: در ماه مبارک رمضان بازرسی‌های ویژه‌ای از سطح بازار و مراکز عرضه و توزیع شکر منجمله در سطح فروشگاه‌های زنجیره‌ای به منظور نظارت و کنترل این کالای پرمصرف در این ایام در سطح استان در حال انجام است.
 
مدیرکل نظارت بر شبکه‌های توزیعی و اقتصادی سازمان حمایت با تاکید بر اینکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای و شرکت‌های تعاونی مصرف یکی از نهادهای مهم توزیع کالا در نظام اقتصادی هستند اظهار کرد: مقرر شده است بازرسان سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت و اصناف کشور در طرح ضربتی که به طور همزمان در سراسر کشور اجرا می‌شود فعالیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعاونی مصرف در زمینه خرید و فروش کالای شکر را مورد بررسی قرار دهند.
 
وی با توضیح اینکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعاونی مصرف تابع ضوابط و ضرایب سود خرده‌فروشی می‌باشند و اگر کالایی را از مبادی تولید و تأمین تهیه و خریداری می‌کنند استفاده از ضرایب سود حتماً باید نسبت به قیمت فروش کارخانه و قیمت فروش واردکننده باشد، خاطرنشان کرد: در فروشگاه‌های زنجیره‌ای قیمت کالایی که از مبادی تأمین تهیه می‌شود و به مصرف‌کننده نهایی عرضه می‌شود، باید پایین‌تر از قیمت بازار و مندرج بر روی کالا باشد.
(دوشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸) ۱۷:۲۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید