یکشنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۶:۰۴
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۸۵۵۴۶
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایسنا
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

خریداران گوشت در خراسان‌شمالی علاوه بر کارت ملی شناسنامه ارائه دهند

رئیس اتاق اصناف خراسان شمالی با اشاره به حضور دلالان در بازار گوشت این استان گفت: شرایط توزیع گوشت را به منظور کوتاه کردن دست دلال‌ها سخت کرده ایم به طوری‌که متقاضیان گوشت علاوه بر ارائه کارت ملی باید شناسنامه خود را به منظور اینکه نشان دهند سرپرست خانوار هستند و یا خیر را نیز باید ارائه دهند.

امیدوار با اشاره به اینکه زمانی‌که هر کالایی در بازار به صورت چند نرخی ارائه شود به طور قطع در آن فساد ایجاد خواهد شد، افزود: گوشت یکی از کالاهایی است که در بازار به صورت چند نرخی ارائه می‌شود و تفاوت قیمت میان گوشت گرم و منجمد قرمز در این استان حدود ۵۰ هزار تومان است که رقم بالایی است.
وی افزود: در وهله نخست برای اینکه بتوان دست دلال‌ها را از این بازار کوتاه کرد سامانه جامعی را طراحی کردیم که به افراد سرپرست خانوار و فقط با ارائه کارت ملی گوشت قرمز تحویل داده شود اما از آنجایی که این سامانه به سامانه هدفمندی یارانه‌ها متصل نبود امکان تشخیص اینکه شخص سرپرست خانوار است و یا خیر، وجود نداشت.
امیدوار ادامه داد: در نتیجه مشاهده می‌شد که خانواده‌هایی بودند که تمامی اعضای خانواده با ارائه کارت ملی برای خرید گوشت در مراکز توزیع حاضر می‌شدند.
وی اظهار کرد: اما چند روزی است که شرایط توزیع گوشت را به منظور کوتاه کردن دست دلال‌ها سخت کرده‌ایم به طوری که متقاضیان گوشت علاوه بر ارائه کارت ملی باید شناسنامه خود را به منظور اینکه افراد سرپرست خانوار هستند و یا خیر، را نیز باید ارائه دهند.
این مقام مسئول بیان کرد: با اجرای این طرح مشاهده کردیم که سر و صداهایی از اطراف بلند می‌شد و این افراد اشخاصی بودند که توسط دلال‌ها تحریک می‌شدند اما بر پافشاری‌های خود ادامه دادیم.
وی با بیان اینکه سرپرست خانوارها هر دو ماه می‌توانند گوشت تنظیم بازار را دریافت کنند، خاطرنشان کرد: از سوی دیگر مگر میزان مصرف گوشت قرمز توسط مردم این استان چقدر است که شاهد سر و صدا باشیم.
رئیس اتاق اصناف خراسان شمالی در ادامه گفت: علاوه بر آن از نیروی انتظامی تقاضا شده است تا مامورانی نیز به منظور جلوگیری از بروز هر مشکلی در اختیار قرار داده شوند که این امر نیز در کارگروه تنظیم بازار مصوب شد.
وی افزود: تاکنون چندین مرتبه مأموران نیروی انتظامی مشاهده کرده‌اند که دلال‌ها در فاصله چند متری محل توزیع گوشت در حال قیمت دادن به افراد برای خرید گوشت تنظیم بازار هستند.
امیدوار ادامه داد: علاوه بر آن گشت‌های ویژه نظارتی که در آن دامپزشکی، صمت و … حضور دارند نیز فعال شده که این گشت‌ها بر کبابی، رستوران و… نظارت دارند و در صورت مشاهده هر گونه گوشت قرمز منجمد با آن برخورد ویژه خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: بهترین روش برای حل مشکل گوشت قرمز تک نرخی کردن آن و یا ارائه کالا برگ‌های الکترونیکی به سرپرست خانوار است که از این طریق گوشت تنظیم بازار به آنها تعلق گیرد.

(یکشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸) ۱۶:۰۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها