یکشنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۵:۴۳
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۸۵۵۳۹
گزارشگر : ۳۵۵۱
تسنیم
سرویس اقتصاد

بندر امام (ره) شهر لجستیک غلات می‌شود

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) گفت: منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با دستیابی به جایگاه نخست تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی کشور به سمت تبدیل شدن به شهر لجستیکی غلات است.

عادل دریس اظهار کرد:‌ بندر امام خمینی(ره) از دیرباز مرکز عمده تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی و غلات کشور بوده و طی دو دهه گذشته توانسته بیش از 70 درصد از سهم بازار تخلیه و بارگیری این گروه از کالاها را به خود اختصاص دهد.
وی با اشاره به تدوین و ابلاغ سند آمایش لجستیک کشور و انتخاب بندر امام خمینی(ره) به‌عنوان شهر لجستیک غلات، تصریح کرد: به دنبال این ابلاغ، ایجاد شهر لجستیک از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و به همین دلیل فضای کسب‌وکار بندر امام خمینی(ره) متأثر از این چشم‌انداز،  اقدام به تأمین تجهیزات تخصصی و تأمین زیرساخت‌های لازم از قبیل اسکله تخصصی، ظرفیت و مراکز انبارش غلات و نیز توسعه شبکه خطوط ریلی کرده است.
وی یادآور شد: در این راستا 4 دستگاه برج مکنده غلات، یک دستگاه جرثقیل 150 هزار تنی تامین و  پروژه تعمیرات اساسی اسکله‌های 26 تا 32 پروژه تعمیر اساسی خط B شبکه ریلی بندر و تعمیر جاده دسترسی و ایجاد جاده کمربندی در شهر بندر امام خمینی(ره) برای دستیابی به این هدف اجرایی شده است.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با بیان این‌که تکمیل زنجیره  اقتصادی کسب‌وکار غلات و توسعه صنایع پایین‌دستی آن از دیگر اهدافی بودهکه بر اساس این چشم‌انداز موردتوجه مدیریت و بخش خصوصی فعال در این حوزه قرار گرفته است، گفت: پروژه ساخت کارخانه بیواتانول و غذای دام طیور که از طریق جذب و هدایت سرمایه بخش خصوصی  عملیات اجرایی آن آغاز شده از جمله این اقدامات است.

(یکشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸) ۱۵:۴۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها