یکشنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۰۹:۴۷
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۸۵۵۲۶
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس سرویس عمومی

توزیع ۶۰ هزار تن برنج و روغن در طرح ضیافت

حنان گفت: به منظور تنظیم بازار در قالب طرح ضیافت ۳۰ هزار تن روغن و ۳۰ هزار تن برنج هندی ممتاز در فروشگاه‌ها عرضه خواهد شد.

حسن حنان معاون داخلی شرکت بازرگانی دولتی از توزیع برنج، روغن و شکر در قالب طرح ضیافت خبر داد و گفت: با توجه به افزایش تقاضا برای خرید کالا‌های اساسی در ماه رمضان و نوسان قیمت در بازار این کالاها، کارگروه تنظیم بازار و شرکت بازرگانی دولتی برای کنترل بازار از ذخایر راهبردی، نیاز مردم را در قالب طرح ضیافت تامین می‌کند.
وی افزود: ۳۰ هزار تن روغن با ترکیبات مختلف در اختیار کارخانه‌های روغن قرار داده ایم تا آن‌ها از محل محصولات، کالای نهایی را با قیمت مصوب سازمان حمایت در اختیار فروشگاه‌های زنجیره‌ای و شبکه توزیع کارگروه تنظیم بازار استان‌ها قرار دهند.
حنان ادامه داد: اگرچه امسال قرار بود شکر تنظیم بازار از تولیدات جنوب به بازار عرضه شود، اما به سبب وقوع سیل و وقفه در برداشت، قرار شد ذخایر راهبردی به کمک تنظیم بازار آید.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه شکر به اندازه کافی وارد شده است، بیان کرد: با توجه به آنکه حدود ۲۰۰ هزار تن شکر مورد نیاز یک ماه کشور است، از این رو به کارگروه تنظیم بازار استان‌ها مجوز داده ایم که این میزان شکر را در سه بخش صنف، صنعت و خانوار بدون محدودیت در اختیار متقاضیان قرار دهند.
وی ادامه داد: با توجه به آنکه شکر در انبار‌های استانی به میزان کافی موجود است، از این رو  تا زمانی که بازار به ثبات برسد، توزیع شکر با نرخ مصوب ۳ هزار و ۴۰۰ تومان ادامه دارد.
معاون داخلی شرکت بازرگانی دولتی از توزیع ۳۰ هزارتن برنج در طرح ضیافت خبر داد و گفت: ۳۰ هزار تن برنج ممتاز ۱۱۲۱ هندی خالص ممتاز که هیچ مشکلی در ارتباط با کیفیت آن وجود ندارد، از طریق کارگروه استانی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای توزیع خواهد شد.
وی قیمت مصوب هر کیلو برنج ممتاز هندی را برای مصرف کننده ۷ هزار و ۴۰۰ تومان اعلام کرد و افزود:  انواع روغن در بسته بندی‌های ۹۰۰ گرمی با نرخ ۷ هزار و ۲۰۰ تا ۷ هزار و ۴۰۰ تومان عرضه می‌شود.
حنان در پایان با بیان اینکه توزیع مویرگی شکر با نرخ مصوب ۳ هزار و ۴۰۰ تومان در تمامی مغازه‌ها و فروشگاه‌ها امکان پذیر نیست، تصریح کرد: بنا به تشخیص کارگروه تنظیم بازار، شکر با نرخ مصوب در جا‌هایی که کشش و تقاضا بالاست، توزیع خواهد شد.

(یکشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸) ۰۹:۴۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها