پنج شنبه / ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۳:۴۷
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۸۵۴۸۵
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایرنا
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

سیلاب 142هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی کشور خسارت زد

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات وزارت جهاد کشاورزی گفت:سیلاب در چهار استان خوزستان ، گلستان ، لرستان و مازندران 142هزار میلیار ریال به مجموعه بخش کشاورزی خسارت زده است.

سیدمحمد موسوی در نشست بررسی ،برآوردها و پرداخت خسارات سیل به بهره برداران بخش کشاورزی خوزستان در سرسرای اداری سازمان جهادکشاورزی استان در اهواز افزود:52درصد حجم خسارت مربوط به بخش زراعت ، هشت درصد باغات ، 16درصد به دام و طیور و 24درصد به زیرساخت های بخش کشاورزی بوده است.
وی گفت: از مجموع کل خسارات سیلاب فروردین امسال که حدود 300هزار میلیارد ریال برآورد شده است حدود 50درصد مربوط به بخش کشاورزی بوده است.
موسوی با تاکید بر سریع پرداخت غرامت به کشاورزان خسارت دیده افزود: بر اساس مصوبه هیات دولت ، 30هزار میلیارد ریال از بدهی کشاورزان استمهال شده است.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات وزارت جهاد کشاورزی ، بازگشت به زندگی عادی کشاورزان را اولویت نخست بیان و بر شتاب بخشی بر نوسازی زمین های کشاورزی و خروج آب از آنها، و آماده سازی کشت تابستانه و پاییزه تاکید کرد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان نیز گفت: تاکنون آبگرفتگی 51هزارو 700هکتار از زمین های کشاورزی خوزستان برطرف شده و از این سطح 17هزار هکتار آن مقداری محصول برداشت شد.
کیخسرو چنگلوایی پیش بینی کرد تا نیمه خرداد آب سیلاب از همه زمین های کشاورزی خارج شود و پس از آن تجهیز و نوسازی زمین ها شروع خواهد شد.
وی گفت:همه دستگاه های اجرایی و بهره برداران محلی در حال برداشت 3.5میلیون تن محصول شامل گندم ، جو ، چغندرقند و صیفی جات هستند و بخش مهمی از آن باید به سرعت از استان خارج شود.
در این نشست اعلام شد از 26فروردین تا 17 اردیبهشت 845 هزار تن گندم به نرخ تضمینی در استان خوزستان خریداری شده است.
سیلاب حدود 750هزار تن گندم خوزستان را از بین برد.

(پنج شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸) ۱۳:۴۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها