پنج شنبه / ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۳:۴۴
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۸۵۴۸۴
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایرنا
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

10میلیارد تومان به استان های درگیر ملخ صحرایی اختصاص یافت

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: وزارت کشور برای کمک به روند مبارزه با ملخ های صحرایی، 10 میلیارد تومان در اختیار جهاد کشاورزی قرار داده که در روزهای آینده بین استان های درگیر هجوم ملخ های صحرایی توزیع می شود.

محمدرضا درگاهی افزود: اکنون بیش از یک هزار نفر از کارکنان سازمان جهاد کشاورزی استان ها درگیر مبارزه با ملخ صحرایی هستند.
وی ادامه داد: تقریبا بیش از 500 خودرو سم پاش کمک دار به مبارزه با ملخ های صحرایی اختصاص داده شده و امکانات لجستیکی توسط استانداران به خدمت گرفته شده است.
رئیس سازمان حفظ نباتات کشور با بیان اینکه در سطح ملی نیز، امکانات و اعتبارات لازم در اختیار مجموعه های سازمان جهاد کشاورزی استان ها قرار داده شده است افزود: وزارت کشور ۱۰ میلیارد تومان اعتبار در فاز اول در اختیار جهاد کشاورزی قرار داد که در روزهای آینده بین هشت استان درگیر مبارزه با ملخ توزیع خواهد شد.
درگاهی با اشاره به اینکه چنین سطحی از هجوم ملخ ها در ایران بی سابقه است به کشاورزان توصیه کرد: در صورت مشاهده این حشرات، مراتب را به نزدیکترین مرکز جهاد کشاورزی منطقه خود اطلاع دهند.
وی روند مبارزه با ملخ صحرایی در جنوب کرمان را خوب ارزیابی کرد و افزود: با توجه به نزدیکی جازموریان با مراتع و باغ های کشاورزان، تاکنون حمله ملخ ها به مزارع این خطه گزارش نشده است.
مبارزه با ملخ های صحرایی در سطح بیش از 60 هزار هکتار از زمین های جنوب استان کرمان خصوصا در مراتع حوزه تالاب بین المللی جازموریان توسط جهادگران سازمان جهاد کشاورزی و کمک نیروهای مردمی به طور ویژه اجرا شده است.

(پنج شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸) ۱۳:۴۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها