چهارشنبه / ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۴:۰۶
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۸۵۴۶۳
گزارشگر : ۳۵۱۴
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

وجود درخواست های زیاد برای احداث مرغداری نشان از حاشیه سود این صنعت دارد

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، گفت:وجود درخواست زیاد برای احداث مرغداری نشان از حاشیه سود این صنعت دارد.

علی اکبری عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی ، در خصوص ارسال نامه مرغداران به رئیس جمهور در راستای افزایش قیمت گوشت مرغ، گفت: طی هفته گذشته در استان فارس با مرغداران نشست مشترکی داشتیم، که در زمینه قیمت محصول تولیدی و عدم دریافت نهاده‌ها گلایه مند بودند.
 
نهاده‌های دامی به موقع دراختیار مرغداری‌ها قرار نمی‌گیرد
 
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نهاده‌های دامی در اختیار کارخانه‌ها قرار می‌گیرد تا پس از تبدیل کردن بین مرغداران توزیع شود، تصریح کرد: تولیدکنندگان گوشت مرغ گلایه‌مند بودن که به دلیل برخی شرایط به وجود آمده نهاده‌ها به موقع و به میزان کافی در اختیار آنها قرار نمی‌گیرد.
 
صنعت مرغداری همواره سود ده بوده است
 
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اگر قصد داشته باشیم منصفانه قضاوت کنیم باید دوره یک ساله را برای پروش مرغ در نظر بگیریم با این وجود باید گفت که مرغداران همواره سود کافی خود را در هر دوره دریافت کرده‌اند، ادامه داد: در حال حاضر با وجود شرایط خاص مقداری حاشیه سود مرغداری‌ها کاهش پیدا کرده اما به صورت کلی متحمل خسارت نشده‌اند.
 
بیش از نیاز در صنعت مرغداری ظرفیت سازی شده است
 
اکبری با تاکید بر اینکه مرغداران می‌توانند با افزایش بهره‌وری حاشیه سود بیشتری داشته باشند، عنوان کرد: معمولا مرغداری‌ها به دلیل اینکه بیش از نیاز ظرفیت سازی کرده‌اند با تمامی ظرفیت خود تولید نمی‌کنند اما با این وجود کماکان درخواست برای احداث مرغداری وجود دارد.
 
وجود درخواست زیاد برای احداث مرغداری نشان از حاشیه سود این صنعت دارد
 
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وجود تعداد زیاد درخواست برای احداث واحد پرورش مرغ نشان دهنده سود ده بودن این صنعت است، گفت: وزارت جهاد کشاورزی پیشنهاد می‌کند تولید کنندگان مرغ گوشتی به صورت زنجیره تولید فعالیت کنند.
 
عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان، خاطرنشان کرد:  اگر تعدادی از مرغداری‌ها تشکیل اتحادیه و تشکل دهند و از مرحله تولید جوجه یک روزه تا فروش مستقیم گوشت مرغ را مورد پوشش قرار دهند سود بیشتری کسب می‌کنند و این موضوع منطقی ترین راه حل است./
(چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸) ۱۴:۰۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها