چهارشنبه / ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۰۸:۰۷
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۸۵۴۲۹
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایسنا
سرویس سرویس عمومی

گران‌فروشی کارخانه‌ها را گزارش کنید

رئیس هیئت مدیره کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران عرضه محصولات با قیمتی بالاتر از قیمت درج شده روی کالا را تخلف دانست و گفت: برخی از شرکت‌ها کالای تولید قدیم را با قیمت جدید به فروش می‌رسانند. اگر این تخلف به ما گزارش شود به آن رسیدگی می‌کنیم.

گزارش‌های میدانی از بازار در روزهای اخیر حاکی از این است که برخی محصولات از جمله ماکارونی، تن ماهی و شکر گران‌تر از نرخ مصوب به فروش می‌رسند. برای مثال در حالی که سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان قیمت هر بسته ماکارونی ۷۰۰ گرمی را ۵,۴۵۰ تومان در نظر گرفته، در روزهای اخیر بسته‌های ماکارونی تولید قدیم که قیمت ۳۱۰۰ روی آن‌ها درج شده بود بیش از ۷,۰۰۰ تومان در بازار به فروش می‌رسید. همچنین در مواردی تن ماهی که قیمت درج شده روی آن ۸,۹۰۰ تومان بوده بیش از ۱۲ هزار تومان در بازار عرضه شده است. در مورد شکر نیز در حالی که بر اساس آخرین مصوبه ستاد تنظیم بازار هر بسته شکر ۹۰۰ گرمی باید به قیمت ۴,۰۰۰ تومان به دست مردم برسد، قیمت این محصول در روزهای اخیر به حدود ۹,۰۰۰ تومان رسیده و جالب‌تر اینکه قیمت‌های غیرقانونی به صورت رسمی روی بسته‌ها درج شده است.
در این رابطه محمدرضا مرتضوی - رئیس هیئت مدیره کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران - عرضه محصولات با قیمت بالاتر از قیمت درج شده روی کالا و همچنین عرضه محصولات بدون قیمت‌گذاری را تخلف دانست و گفت: این تخلف در عرضه مستقیم نمایندگی برخی شرکت‌ها هم دیده شده است. یعنی برخی شرکت‌ها کالای تولید قدیم را با قیمت جدید به فروش می‌رسانند. اگر این تخلف به ما گزارش شود آن را منعکس می‌کنیم.
وی با اشاره به اینکه سود حاصل از فروش محصولات قدیمی به قیمت جدید، سود تصادفی است، اظهار کرد: گران‌فروشی می‌تواند از سوی اصناف یا کارخانه‌ها صورت بگیرد که من خودم شاهد این تخلف از سوی یک کارخانه بوده‌ام.
رئیس هیئت مدیره کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران همچنین تصریح کرد که کارخانه‌ها برای افزایش قیمت باید بسته‌بندی خود را اصلاح و قیمت جدید را روی آن درج کنند، اما افزایش قیمت کالا با بسته‌بندی قبلی تخلف است.
مرتضوی همچنین با اشاره به اینکه کانون انجمن‌های صنایع غذایی وظیفه دارد به این تخلف‌ها رسیدگی کند، اظهار کرد: خریدارانی که با این تخلف‌ها مواجه می‌شوند، می‌توانند از طریق تلفن گزارش آن را به کانون انجمن‌های صنایع غذایی منعکس کنند تا ما به این تخلفات رسیدگی کنیم.
وی افزود: بنابراین واحد صنفی نباید کالای قدیمی را به قیمت جدید عرضه کند و کارخانه نیز در صورتی که بخواهد قیمت محصولات خود را افزایش دهد حتماً باید از بسته‌بندی جدید استفاده کند.

(چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸) ۰۸:۰۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها