سه شنبه / ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۴:۰۹
سرویس : خشکبار، حبوبات و تنقلات
کد خبر : ۸۵۴۲۷
گزارشگر : ۳۵۱۴
سرویس خشکبار، حبوبات و تنقلات

عدم پیش‌بینی افزایش مصرف خرما در ماه رمضان نشانه ضعف دولت است

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس،گفت: عدم پیش بینی افزایش میزان مصرف خرما نشانه ضعف نظارت دولت بر بازار است.

سیدعلاءالدین خادم عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی  در خصوص افزایش قیمت خرما در بازار، گفت: افزایش قیمت خرما دو دلیل عمده دارد، یکی از دلایل آن این است که در حال حاضر خرما به صورت غیر قانونی و قاچاق از کشور خارج می‌شود.

خرما در مرز پاکستان به میزان زیادی قاچاق می‌شود
 
نماینده مردم سپیدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از محصولاتی که در مرز پاکستان به وفور از کشور خارج می‌شود خرما است که باید مدیریت شود، تصریح کرد: اگر تحت هر شرایطی خرما صادر می‌شود این صادرات باید متناسب با نیاز داخلی باشد به این معنا که با صادرات موجب کمبود این محصول در بازار نشویم.
 
افزایش قیمت خرما نامتعارف و غیرمعمول است
 
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی افزایش قیمت خرما به صورت بی‌رویه نیازمند نظارت و کنترل است، ادامه داد: دستگاه‌های نظارتی و وزارت‌خانه‌های متولی باید با توجه به میزان افزایش قیمت خرما تصمیمات لازم را اتخاذ کنند، زیرا افزایش قیمت این محصول به عنوان کالایی ضروری و سالم به منظور تامین سلامت مردم، نا متعارف و غیر معمول است.
 
دولت افزایش مصرف خرما در ماه‌رمضان را پیش‌بینی نکرده‌ است
 
خادم با تاکید بر اینکه دولت باید با توجه به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان افزایش مصرف خرما را پیش بینی می‌کرد، عنوان کرد: عدم پیش بینی افزایش میزان مصرف خرما نشان از ضعف نظارت دولت بر بازار است، نباید اجازه داده شود در  ماه رمضان شاهد افزایش قیمت خرما باشیم این موضوع نوعی بی‌توجهی به مسائل داخلی کشور است.

کنترل بازار فرآیند پیچیده‌ای نیست
 
عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان، خاطرنشان کرد: باید در حال حاضر دستگاه‌های نظارتی و وزارت‌خانه‌ها از قاچاق و صادرات نامتعارف خرما جلوگیری و بازار را تنظیم کنند و این اقدامات پیچیده نیست و تنها نیاز به عزم و اراده دارد./
(سه شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸) ۱۴:۰۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها