سه شنبه / ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۰۰:۱۷
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۸۵۳۹۶
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

۳ اولویت تعاونی‌های تولید روستایی در سال ۹۸

معاون وزیرجهاد گفت: تعاونی‌های تولیدی در سال ۹۸ باید ۳ اولویت افزایش قابل توجه سطح زیر کشت دانه‌های روغنی، افزایش تولید بذر و تشکیل تعاونی‌های جدید را در دستور کار خود قرار دهند.

حسین شیرزاد در جلسه مشترک با اعضای هیئت مدیره اتحادیه مرکزی شرکت‌های تعاونی تولید روستایی با بیان اینکه انتظار این است که تعاونی‌های تولیدی در سال ۹۸ سه کار را در اولویت اقدامات خود قرار دهند اظهار داشت: اولویت نخست، تأثیرگذاری در گسترش کشت دانه‌های روغنی در کشور است. بدین معنا که تعاونی‌های تولید می‌بایست سطح زیر کشت و میزان تولید دانه‌های روغنی را هم در مناطق سردسیری و هم مناطق گرمسیری افزایش دهند.
وی افزود: به عنوان مثال با توجه به موقعیت‌های اکولوژیکی و از طریق اعمال الگوی صحیح کشت در نواحی مستعد کشور، سطح زیر کشت دانه‌های روغنی باید افزایش پیدا کند و درصدی از دانه‌های روغنی مورد نیاز کشور از این طریق تأمین شود.
معاون وزیر جهاد کشاورزی با تأکید بر اینکه باید برای تعاونی‌های تولید هویت ایجاد کنیم، اضافه کرد: دومین اولویت، تولید بذر است. در تولید بذر نیز ما هرگونه امکانات و تلاشی که برای توسعه این بخش لازم باشد، انجام خواهیم داد، ضمن اینکه معتقدیم در این زمینه نیازمند ایجاد یک سیستم یکپارچه تولید هستیم.
شیرزاد اولویت سوم را نهادسازی و تشکیل تعاونی‌های جدید عنوان کرد و گفت: با توجه به اولویتی که دولت دارد تشکل‌های جدید باید در ذیل اتحادیه تعاونی‌های تولید تشکیل شوند. این تشکل‌ها در پهنه‌هایی مانند خوزستان، ایلام و سیستان و بلوچستان می‌توانند تشکیل شوند.
معاون وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: همچنین تعاونی‌های تولیدی باید روی برنامه فعالیت‌های تجاری تمرکز داشته باشند و برندسازی را از درون این سه محور شروع کنند.

(سه شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸) ۰۰:۱۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها