سه شنبه / ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۰۰:۰۵
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۸۵۳۹۳
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایسنا
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

قیمت خرما در بازار خراسان شمالی کاهش می‌یابد

مدیر کل امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی گفت: قیمت خرما در بازار این استان طی چند روز آینده کاهش خواهد یافت.

محمد رضا موفق افزود: تاکنون تأمین خرما جز وظایف وزارت جهاد کشاورزی بوده است و طبق هماهنگی صورت گرفته، مباشران بازار این استان با سازمان تعاون روستایی مرتبط شوند تا بتوان از نقدینگی بخش خصوصی به منظور تأمین و کاهش قیمت خرما استفاده کرد.
وی ادامه داد: البته پیش بینی می‌شود با توقف صورت گرفته در صادرات خرما، قیمت این محصول به زودی کاهش یابد.
موفق اظهار کرد: از سوی دیگر ۱۵ تن مرغ منجمد نیز ذخیره سازی شده است که در ماه مبارک رمضان با قیمت ۱۰ هزار و۵۰۰ تومان به فروش خواهد رسید. از سوی دیگر هم اکنون قیمت گوشت مرغ گرم نیز به ۱۱ هزار تومان رسیده است.
وی ادامه داد: همچنین توزیع گوشت منجمد گوساله با قیمت ۳۱ هزار تومان به میزان ۴۰ تن از پنج اردیبهشت ماه به مدت ۱۰ روز ادامه یافت. یک تن گوشت منجمد گوسفند نیز وارد استان شده و از ۱۹ اردیبهشت ماه توزیع خواهد شد.
این مقام مسئول با بیان اینکه یک هزار و ۶۳۲ تن شکر نیز برای تنظیم بازار وارد استان شده است، افزود: از این میزان ۷۱۶ تن برای مصرف خانوار، ۳۰۰ تن برای آبنبات ریزان و ۲۰۰ تن برای قنادان اختصاص خواهد یافت. علاوه بر آن در حال پیگیری هستیم تا ۲۵۶ تن آرد و ۲۰۰ تن روغن نیز برای مصارف صنوف وارد کنیم.
مدیر کل امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی در ادامه به برپایی نمایشگاه در استان خبر داد و افزود: قرار بر این است ۸۰ غرفه نمایشگاه در بجنورد و اسفراین از روز جمعه هفته جاری برگزار شود.
وی ادامه داد: همچنین قرار بر این است تا فروش فوق العاده در ۲۰۰ واحد اجرا شود و کالا در این صنوف با قیمت ۱۵ درصد زیر قیمت به فروش برسد.

(سه شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸) ۰۰:۰۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها