یکشنبه / ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۴:۱۴
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۸۵۳۴۴
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایسنا
سرویس سرویس عمومی

تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت توجه به بازار را بیشتر می‌کند

رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت را در شرایط فعلی به نفع کشور دانست و گفت که استقلال وزارت بازرگانی توجه به موضوع بازار را بیشتر خواهد کرد.

وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) در تیر ماه سال ۱۳۹۰ از ادغام دو وزارتخانه صنایع و معادن و بازرگانی تشکیل شد، اما دو سال پیش بعد از پیروزی حسن روحانی در دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری بحث تفکیک این دو وزارتخانه مطرح و دولت تاکنون سه بار این طرح را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرده است که هر سه بار نیز با رأی منفی نمایندگان مواجه شد.
با این حال رئیس‌جمهوری همچنان تفکیک وزارتخانه‌ها را یک ضرورت دانست و چند ماه پیش نیز محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهوری مجدداً اعلام کرد که دولت خواهان تشکیل وزارت بازرگانی است و باید تلاش کنیم و از مجلس بخواهیم که هرچه سریع‌تر، حتی اگر لازم باشد با قید دو یا سه فوریت، وزارت بازرگانی دوباره تشکیل شود. بنابراین به نظر می‌رسد بحث تفکیک وزارتخانه‌ها به پایان نرسیده و همچنان از سوی دولت دنبال می‌شود.
در این رابطه حسین ابراهیمی - رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان - اظهار کرد: تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) و استقلال وزارت بازرگانی باعث می‌شود توجه به موضوع بازار بیشتر شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر بازار در حاشیه قرار گرفته است، تصریح کرد: با توجه به اینکه مأموریت این وزارتخانه حمایت از تولید و اشتغال است و این بحث در مقابل بازار قرار می‌گیرد، یک سیستم دولتی واحد تصمیم‌گیرنده دچار پارادوکس می‌شود.
رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت را در شرایط فعلی به نفع کشور دانست و گفت: اگر یک وزارتخانه مستقل وظیفه تجارت و نظارت بر بازار را بر عهده بگیرد، می‌تواند در راستای حل مشکلات مؤثر باشد.

(یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸) ۱۴:۱۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها