یکشنبه / ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۳:۴۸
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۸۵۳۳۸
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایسنا
سرویس سرویس عمومی

ماکارونی پارسال گران‌تر از نرخ‌های جدید امسال!

در حالیکه اخیراً قیمت ماکارونی حدود ۷۰ درصد افزایش یافت و به گفته رئیس انجمن کارخانجات ماکارونی سازمان حمایت پیشنهاد قیمت‌های جدید را داده است، در سطح برخی از خرده‌فروشی‌ها ماکارونی تولید شده در سال گذشته با قیمت بیشتر از دو برابر نرخ‌های پارسال و حتی گران‌تر از نرخ‌های جدید اعلامی به فروش می‌رسد.

چند روز پیش مهدی آثاریان - رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایان کارخانجات ماکارونی ایران - از افزایش بیش از ۷۰ درصدی قیمت ماکارونی ۷۰۰ گرمی خبر داد و علت آن را افزایش قیمت گندم و سایر مواد اولیه این محصول عنوان کرد.
وی اظهار کرد که " با در نظر گرفتن این شرایط قیمتی که انجمن در نظر گرفته بود بیش از افزایش قیمت فعلی بود اما سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به علت شرایط فعلی کشور و نزدیک شدن به ماه رمضان پیشنهاد کرد که قیمت هر بسته ماکارونی ۷۰۰ گرمی به ۵,۴۵۰ تومان افزایش یابد. "
این اظهارات در حالی در روزهای گذشته مطرح شده که برخی فروشگاه‌های سطح شهر نه تنها به قیمت‌های جدید نیز پایبند نیستند بلکه محصولات تولید شده در سال گذشته را نیز به قیمتی گران‌تر از نرخ‌های جدید می‌فروشند. به عنوان مثال در یکی از برندهای مطرح ماکارونی محصول تولید مهر ماه سال گذشته در بسته‌بندی‌های ۷۰۰ گرمی که روی آن قیمت ۳,۱۰۰ تومان درج شده، در برخی از مغازه‌ها و سوپرمارکت‌ها به قیمت ۷,۵۰۰ تومان به فروش می‌رسد! قیمتی که حتی از نرخ‌های جدید امسال نیز بالاتر است.
در این رابطه برخی مغازه‌دارانی که فروشنده این کالا هستند مدعی هستند که "برای همه اجناسشان فاکتور خرید دارند و آن‌ها را گران می‌خرند و کارخانه‌ها مرتکب این تخلف شده‌اند. "
در این شرایط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و سازمان تعزیرات حکومتی باید به این مسئله ورود کرده و مشخص کنند که فساد در کدام حلقه از زنجیره تولید تا عرضه، از کارخانه تولیدکننده تا مغازه خرده‌فروشی رخ داده که باعث شده ماکارونی تولید شده در سال گذشته حتی گران‌تر از نرخ‌های امسال به دست مردم برسد.

(یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸) ۱۳:۴۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها