یکشنبه / ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۰:۵۶
سرویس : شیرینی و شکلات
کد خبر : ۸۵۳۲۷
گزارشگر : ۳۵۱۴
سرویس شیرینی و شکلات
محمدعلی اسفنانی خبر داد؛

قیمت زولبیا و بامیه هنوز نهایی نشده است / امکان قیمت‌گذاری خرما نیست

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران: قیمتی که درخصوص زولبیا و بامیه اعلام شده هنوز قطعی نشده است

محمدعلی اسفنانی در ارتباط تلفنی با برنامه پارک شهر شبکه رادیویی تهران گفت: قیمتی که درخصوص زولبیا و بامیه اعلام شده هنوز قطعی نشده است و اختلاف نظری میان اتحادیه و سازمان صنعت، معدن و تجارت وجود دارد که به زودی حل می‌شود.
 
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران درباره قیمت خرما نیز افزود: چندی پیش اعلام کردیم که باید اتحادیه ذیربط قیمت خرما را تعیین کند تا تعزیرات بتواند با متخلفان برخورد داشته باشد، اما مسئولان اتحادیه اعلام می‌کنند که به جهت تنوع خرما امکان قیمت گذاری نیست.
 
وی گفت: اگرچه قیمت خرما اعلام نشده است، اما فروشندگان خرما بیش از ۱۰ درصد از قیمت خرید اجازه افزایش قیمت ندارند و با متخلفان برخورد خواهیم کرد.
 
اسفنانی در پاسخ به سؤال مجری برنامه مبنی بر اینکه چرا با تخلفات فروشگاه‌های زنجیره‌ای برخورد نمی‌کنید؟ افزود: با هیچ متخلفی تعارف نداریم و روز‌های پایانی سال گذشته یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای بسیار معتبر در غرب تهران به جهت برخی نخلفات پلمب شد.
 
وی در پاسخ به سؤال مجری که مبنی بر اینکه قیمت برنج با چه توجیهی افزایش یافته و به بالاتر از ۲۵ هزار تومان در هر کیلوگرم رسیده است، گفت: حتماً باید سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان در این موضوع ورود کند، چون هیچ دلیلی برای افزایش قیمت برنج وجود ندارد و برای تولید برنج نیاز به هیچ نهاده وارداتی یا جدید نداریم که به این بهانه که نهاده افزایش قیمت داشته پس برنج هم افزایش قیمت پیدا کند.
 
اسفنانی افزود: برخی نیز سیل استان‌های شمالی را بهانه‌ای برای افزایش قیمت برنج اعلام می‌کنند درحالی که استان‌های مازندران و گیلان در سیل اخیر آسیبی ندیده اند.
(یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸) ۱۰:۵۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها