شنبه / ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۳:۲۱
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۸۵۳۰۲
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایسنا
سرویس سرویس عمومی

چطور البرزی‌ها فکر می‌کنند بازار با کمبود ماکارونی مواجه است؟

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز با اشاره به زمزمه‌هایی در خصوص گران شدن ماکارونی گفت: طی چند روز گذشته شاهد هجوم شهروندان به مغازه‌ها برای خرید ماکارونی بوده ایم که این به هیچ وجه درست نیست.

پرویز زرگر اظهار کرد: با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان، طرح تنظیم بازار در استان با حساسیت ویژه‌ای در حال اجراست.
وی ادامه داد: در تأمین کالاهای پر مصرف در ماه مهمانی خدا مثل مرغ، شکر، برنج، روغن و … مشکلی وجود ندارد و خوشبختانه این کالاها بر مبنای نیاز شهروندان تأمین شده‌اند.
وی افزود: با هماهنگی صورت گرفته با اتحادیه نانوایان، اقدامات لازم برای پخت به موقع و با کیفیت نان در واحدهای نانوایی استان صورت گرفته است و در این زمینه نیز مشکلی وجود ندارد.
این مسئول توضیح داد: در حال حاضر مرغ در برخی از واحدها، ۱۰ هزار و ۵۰۰ هم به فروش می‌رسد ولی نرخ رسمی آن در بازار حدود ۱۱ هزار و ۵۰۰ است. قیمت مرغ در حاضر معقول است و عرضه مرغ با کمتر از این قیمت باعث ضرر به مرغداران خواهد شد.
زرگر تصریح کرد: قیمت فعلی مرغ برای بسیاری از تولیدکنندگان مقرون به صرفه نیست و ما باید هوای فعالان این صنف را داشته باشیم چون اگر تولید برای آنها به صرفه نباشد، میزان جوجه ریزی در واحدهای مرغداری کاهش می‌یابد.
مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز گفت: در مقطعی قیمت مرغ بالاتر از حد منطقی و متعارف بود که با تمهیدات اندیشیده شده شرایط به وضعیت مناسبی برگشت.
وی با بیان اینکه کالاهای اساسی مصرفی البرز نشینان در انبار ذخیره شده، گفت: انبار بسیاری از کالاهای اساسی مصرفی البرز در تهران است و بر مبنای سهمیه استان کالاها از تهران به البرز ارسال می‌شود و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.
وی افزود: کالاها از تهران به البرز ارسال و توسط مباشرین توزیع در بازارهای استان توزیع می‌شود.
این مسئول با اشاره به زمزمه‌هایی در خصوص گران شدن ماکارونی گفت: طی چند روز گذشته شاهد هجوم شهروندان به مغازه‌ها برای خرید ماکارونی بوده ایم که این به هیچ وجه درست نیست.
وی افزود: ما در تولید گندم به خودکفایی رسیده و صادر کننده ماکارونی هستیم و معلوم نیست چطور مردم فکر می‌کنند بازار با کمبود ماکارونی مواجه خواهد شد.
وی اظهار کرد: گران شدن چند برابری ماکارونی شایعه‌ای بیش نیست و اگر قرار باشد قیمت‌ها افزایش یابد در یک بازه منطقی اتفاق می‌افتد. چون گندم دولتی است، دولت نظارت خاصی بر قیمت ماکارونی دارد و امکان افزایش بی رویه آن وجود ندارد.
زرگر گفت: مردم نباید با خرید بیش از حد نیاز خود باعث ایجاد حباب قیمتی برای برخی از کالاها شوند و ثبات بازار را به هم بریزند. نیاز یک خانوار تعریف شده و وقتی مثل بحث شوینده و لوازم بهداشتی تقاضا ناگهانی بالا می‌رود، قیمت هم افزایش پیدا می‌کند.
وی عنوان کرد: کالاها هم تاریخ مصرف مشخصی دارد و مردم نباید با خرید بیش از نیاز خود کهنه خوری کنند و کالاها را انبار کنند تا تاریخ مصرفشان بگذرد. مگر مردم در ماه چقدر ماکارونی یا شامپو مصرف می‌کنند؟ اگر همه به اندازه خرید و مصرف کنند قیمت‌ها کاذب بالا نمی‌رود.

(شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸) ۱۳:۲۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها