شنبه / ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۰:۴۷
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۸۵۲۹۲
گزارشگر : ۳۵۱۴
مهر
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
در کالیفرنیا

ربات‌ها سبزی می‌کارند

یک استارت آپ کالیفرنیایی با استفاده از ربات های مختلف سبزیجات تولید می کند و می فروشد. این شرکت یک سیستم مرزعه رباتیک ابداع کرده است.

به نقل از دیلی میل، استارت آپ Iron Ox در کالیفرنیا سبزیجات ارگانیکی می‌فروشد که کشاورزان آنها را نمی‌کارند. این شرکت در حقیقت با استفاده از یک سیستم کشاورزی رباتیک و هیدروپونیک نخستین گام‌ها را به سمت ورود به بازار کالیفرنیا بر می‌دارد.
 
این استارت آپ با همکاری شرکت Bay Area سبزیجات مورد نیاز فروشگاه‌های بازار «بیانچینی» را فراهم می‌کند. در حقیقت این شرکت سبزیجاتی را برای فروش عرضه می‌کند که ربات‌ها کشت کرده‌اند.
 
در حال حاضر شرکت مذکور سه نوع سبزیجات تولید می‌کند که عبارتند از سورل (ترشک) قرمز، ریحان و کاهوهای کوچک. این محصولات با قیمتی رقابتی عرضه می‌شوند.
 
 
 
مزرعه‌های رباتیک این شرکت با استفاده از مجموعه‌ای از ابزارهای رباتیک و خودکار محصول تولید می‌کنند. یکی از این ابزارها ربات باربری با وزن هزار پوند است که از آن برای حمل پلت های نهال‌ها استفاده می‌شود. علاوه بر آن یک بازوی رباتیک می‌تواند مراحل کاشت و برداشت سبزیجات را انجام دهد. سیستم رایانشی به اسم «مغز» دستوراتی خودکار برای فرایندهای مزرعه داری فراهم می‌کند.
 
استارت‌آپIron Ox ادعا می‌کند یکی از مزایای سیستم رباتیک توانایی تولید محصولات تازه و طبیعی با کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای است.
 
همچنین این شرکت ادعا می‌کند سیستم رباتیک می‌تواند به ازای هر ۴۰۴۷ متر مربع مزرعه معمولی، ۳۰ درصد بیشتر محصول تولید کند.
(شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸) ۱۰:۴۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها