جمعه / ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۰۹:۴۹
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۸۵۲۶۸
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس فرآورده های لبنی

قیمت لبنیات در ماه مبارک رمضان تغییری نخواهد داشت

باکری گفت: قیمت محصولات لبنی مشمول قیمت گذاری کالا همچون شیر، ماست و پنیر در ماه رمضان تغییری نخواهد داشت.

رضا باکری دبیر انجمن صنایع لبنی افزایش قیمت لبنیات در ماه مبارک رمضان را تکذیب کرد و گفت: با وجود افزایش هزینه‌های حقوق و دستمزد، حمل و نقل، انرژی و سایر هزینه‌های مربوط به تولید، کارخانه‌های لبنی می‌توانند پس از مکاتبات با سازمان حمایت و ستاد تنظیم بازار و اخذ مصوبات لازم نسبت به تغییر قیمت کالا‌ها اقدام کنند.
وی افزود: تا زمانیکه مصوبه افزایش قیمت لبنیات از سوی ستاد تنظیم بازار اعلام نشود، محصولات لبنی همچنان با نرخ سابق در بازار عرضه می‌شود.
باکری در واکنش به مباحث مطرح شده پیرامون افزایش قیمت محصولات لبنی در برخی رسانه‌ها گفت: در ارتباط با سه قلم اصلی شیر، ماست و پنیر اتفاق خاصی نیفتاده است و تنها ممکن است مابقی کالا‌ها که مشمول قیمت گذاری نیستند، متناسب با رشد هزینه‌ها تغییراتی اتفاق افتاده باشد.
باکری با اظهار بی اطلاعی از افزایش قیمت محصولات لبنی که مشمول قیمت نیستند، بیان کرد: کارخانه‌های لبنی باید به دستگاه‌های نظارتی پاسخگو باشند که محاسبات بهای تمام شده برای افزایش قیمت محصولات لبنی بر چه مبنایی صورت گرفته است؟
دبیر انجمن صنایع لبنی ادامه داد: قیمت کالا‌هایی همچون پنیر، شیر و ماست که مشمول قیمت گذاری هستند، به هیچ عنوان در ماه مبارک رمضان تغییر قیمت نخواهند داشت.
وی با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه محصولات لبنی در ماه مبارک رمضان نداریم، بیان کرد: محصولات لبنی در ماه رمضان به وفور عرضه می‌شود ضمن آنکه هر یک از برند‌های لبنی براساس سیاست فروش، تخفیف‌هایی را در طرح ضیافت برای تنظیم بازار اعمال خواهند کرد.
باکری در بخش دیگر سخنان خود درباره آخرین وضعیت خرید شیرخام از دامداران اظهار کرد: هم اکنون هر کیلو شیرخام با نرخ ۲ هزار تا ۲ هزار و ۳۰۰ تومان از دامداران خریداری می‌شود که بنا به درخواست دامداران، نرخ خرید شیر خام مطابق با هزینه‌های تولید افزایش خواهد یافت.
این مقام مسئول در پایان با بیان اینکه امسال صادرات محصولات لبنی رشدی نخواهد داشت، تصریح کرد: اگرچه هم اکنون صادرات محصولات لبنی به صورت نرمال به بازار‌های هدف انجام می‌شود، اما با اقداماتی که عراق در دست بررسی دارد، تصور می‌کنیم که از یک ماه آینده شرایط برای ورود محصولات لبنی سخت‌تر خواهد شد.

(جمعه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸) ۰۹:۴۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها