جمعه / ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۰۹:۴۶
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۸۵۲۶۷
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

نرخ هر کیلو شقه گوسفندی به ۱۰۳ هزار تومان رسید

ملکی گفت: هم اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ ۹۵ هزار به مغازه دار و ۱۰۳ هزار تومان به مشتری عرضه می‌شود.

علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی درباره آخرین تحولات بازار گوشت اظهار کرد: هم اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ ۹۳ تا ۹۵ هزار تومان به مغازه دار و با احتساب ۱۰ درصد سود ۱۰۳ هزارتومان به مصرف کننده عرضه می‌شود.
وی ازدیاد نسبی تقاضا در آستانه ماه مبارک رمضان را دلیل اصلی نوسان قیمت گوشت در بازار اعلام کرد و گفت: با توجه به کاهش قدرت خرید خانوار و گذشت چند روز ابتدایی ماه مبارک رمضان پیش بینی می‌شود که تقاضای چندانی در بازار وجود نداشته باشد.
ملکی با بیان اینکه واردات کماکان سابق در حال انجام است، افزود: البته توزیع گوشت‌های وارداتی همانند قبل گسترده نیست و تنها از طریق فروشگاه‌ها و میادین انجام می‌شود.
رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی از افزایش ۳ تا ۵ هزارتومانی نرخ دام زنده در میادین خبر داد و گفت: هم اکنون هر کیلو دام زنده با نرخ ۴۳ تا ۴۷ هزارتومان در میادین عرضه می‌شود که با توجه به امتناع دامداران در عرضه نمی‌توان پیش بینی خاصی راجع به وضعیت بازار طی روز‌های آتی داشت.
وی ادامه داد: با توجه به بارندگی‌های اخیر و شرایط مناسب علوفه در مراتع و صحرا، دامداران تعجیلی در عرضه دام ندارند و تنها در صورت خرید با نرخ دلخواه حاضر به عرضه هستند که همین امر زمینه را برای نوسان قیمت در بازار فراهم کرده است.
به گفته ملکی، علی رغم اختصاص ارز نیما و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، هر کیلو لاشه وارداتی همچنان با نرخ ۸۱ هزار تومان به مصرف کننده عرضه می‌شود.
این مقام مسئول درباره آخرین وضعیت قاچاق دام گفت: با استمرار جلوگیری از خروج دام از مرز‌های کشور پیش بینی می‌شود که با ازدیاد عرضه دام کمبودی در توزیع گوشت در بازار اتفاق نیفتد.
وی در پایان درباره تاثیر بارندگی‌های اخیر بر میزان تولید تصریح کرد: اگرچه وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی تولید باید آمار را اعلام کند، اما در مجموع بارش‌های اخیر در افزایش عرضه بره‌های نو به بازار بی تاثیر نیست.

(جمعه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸) ۰۹:۴۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها