پنج شنبه / ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۰۸:۲۹
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۸۵۲۵۸
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

اختصاص ۱۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار به مکانیزاسیون کشاورزی

عباسی گفت: امسال ۱۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در قالب خط اعتباری شماره ۷ به مکانیزاسیون کشاورزی اختصاص یافته است.

کامبیز عباسی رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی از استمرار خط اعتباری مکانیزاسیون در سال ۹۸ خبر داد و گفت: با توجه به تاکید وزیر جهاد کشاورزی و برنامه منسجم توسعه مکانیزاسیون کشور، امسال ۱۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در قالب خط اعتباری شماره ۷ به مکانیزاسیون کشاورزی اختصاص یافته است.
وی افزود: تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی به تمامی زیر بخش‌های کشاورزی مکانیزاسیون اعم از زراعت، باغبانی، دام و طیور و آبزیان، گیاهان دارویی و جنگل و مرتع به تفکیک هر بخش و استان و برحسب پتانسیل‌های هر استان ابلاغ شد.
عباسی با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی جذب شد، گفت: این میزان تسهیلات در تاریخ کشاورزی کشور بی سابقه بود که خوشبختانه تمامی این عوامل تبدیل به ماشین آلات، ادوات و تجهیزات در بخش مکانیزاسیون کشاورزی شد که تا پایان سال امیدواریم ۱۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پیش بینی شده در بخش مکانیزاسیون کشاورزی جذب شود.
رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی ادامه داد: با توجه به سرمایه گذاری‌های گسترده طی ۶ سال گذشته، مکانیزاسیون کشاورزی به یک رونق رسیده است که امیدواریم امسال با جذب تسهیلات و توزیع استانی به توفیقات خوبی در این حوزه همانند گذشته دست یابیم.
این مقام مسئول با بیان اینکه ۹۵ درصد ماشین آلات کشاورزی در داخل تولید می‌شود، اظهار کرد: براین اختصاص جذب ۱۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات کمک ویژه‌ای به رونق تولید در حوزه محصولات کشاورزی و ماشین آلات کشاورزی خواهد داشت که به این ترتیب با استمرار خط اعتباری مکانیزاسیون تا چند سال آینده تمامی نیاز‌های کشور در این حوزه مرتفع خواهد شد.
عباسی با اشاره به اینکه ۵ درصد نیاز ماشین آلات کشور از طریق واردات تامین می‌شود، بیان کرد: هم اکنون ۵ درصد نیاز ماشین‌های کشور که عموما در حوزه مکانیزاسیون برنج، باغبانی و ماشین‌های خاص همچون برداشت پنبه برداشت برخی محصولات کشاورزی و برخی از تراکتور‌ها و کمباین‌های سنگین است، از طریق واردات تامین می‌شود که امیدواریم طی امسال و سال آینده حداقل با تامین نیمی از این نیاز‌ها بتوانیم به خوداتکایی برسیم.
وی در پایان تصریح کرد: با توجه به توانمندی حوزه ماشین‌های کشاورزی امیدواریم تا پایان برنامه ششم توسعه بتوانیم ۱۰۰ درصد نیاز ماشین آلات کشاورزی را در داخل تولید و تامین کنیم.

(پنج شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸) ۰۸:۲۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها