چهارشنبه / ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۵:۱۶
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۸۵۲۳۸
گزارشگر : ۳۵۱۴
سرویس سرویس عمومی
نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی:

دیپلماسی دینی به دیپلماسی سیاسی کمک میکند/ توسعه ارتباطات فرهنگی موجب گسترش مبادلات اقتصادی است

حجت الاسلام والمسلمین تقوی، نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با زازا واشگمادز مشاور نخست وزیر و رئیس آژانس ادیان گرجستان در محل ساختمان نخست وزیری آن کشور دیدار و گفتگو کرد.

ایشان در دیدار با زازا واشگمادز با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص وجود ارتباط حسنه با کشور های منطقه بویژه همسایگان، اظهار داشت: تاریخ و فرهنگ گرجستان با ایران مشترکات بسیاری دارد که باید این مشترکات را براساس هویت ملی و دینی حفظ کند.
نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در ادامه گفت: ارتباطات، عنصر مهمی در این دوران به شمار می آید. عصر ما عصر ارتباطات است و تکنولوژی ارتباطی امروز فرهنگ ملت ها را تحت تاثیر قرار داده است. ما باید سعی کنیم فرهنگ اصیل و بومی خودمان را حفظ کنیم.
نماینده رهبری در وزارت جهاد کشاورزی در جمع مسؤلان کشور گرجستان بیان داشت : نگاه مردم و دولت ایران به کشور گرجستان مثبت است و ما فرهنگ غنی و هویت تاریخی شما را هویتی اصیل، ریشه دار و قوی می دانیم. لذا باید مبادلات فرهنگی را توسعه دهیم در این صورت ارتباطات و مبادلات اقتصادی هم گسترش خواهد یافت.
موضوع مسلمانان در گرجستان موضوع مهمی است و روش شما در تعامل با جامعه مسلمانان بخوبی جواب داده است. ما همواره به جامعه روحانیت مسلمان در کشور های مختلف تاکید می کنیم که به قوانین و مقررات کشور خود احترام بگذارند و به رشد و بالندگی و تولید کشورشان بیاندیشند و کمک کنند.
سید محمد رضا تقوی دامغانی گفت: اسلام دین صلح، صفا، صمیمیت و انسانیت است لذا هر حرکتی که صلح و صمیمیت را بین انسان ها بهم بزند از نظر اسلام محکوم است.
وی با اشاره به اینکه دولت گرجستان برای فعالیت های مسلمانان ارزش قائل است و به آن بودجه تخصیص می دهد، بیان داشت: این کار به وحدت، یکپارچگی، صمیمیت و انسجام ملی کشور خود کمک می کند. شما توانسته اید علمای ادیان را کنار هم قرار دهید که این خود یک هنر است.
حجت الاسلام والمسلمین تقوی با تاکید به اینکه در بخش هایی از مناطق گرجستان، مسلمانان نیاز به مسجد دارند گفت: شما کمک کنید مساجد بهتر و بزرگتری برایشان ساخته شود.
نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: پیشنهاد می کنم نشستی بین علمای ادیان برگزار و مباحث بین ادیان مطرح شود که رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران هم دراین زمینه کمک خواهد کرد. در کنار این موضوع برگزاری نمایشگاه های فرهنگی مشترک بر محور دین و دیانت نیز می تواند ذهنیت ها و روابط را بهم نزدیک تر کند و ما آمادگی داریم در این نمایشگاه ها حضور فعال داشته باشیم .
ایشان در ادامه بیان داشت: تقویم ادیان را که تهیه کرده اید اتفاق مبارکی است.
نماینده رهبری سفارش نمود که از اندیشه های افراط گرایانه که جوامع را بهم می ریزد باید پرهیز کرد و وظیفه روحانیت این است که مردم را نسبت به اندیشه های انحرافی آگاه کند.
تقوی تصریح کرد: نگاه جمهوری اسلامی ایران به گرجستان نگاه خوبی است. به همین دلیل یکی از سفرای با تجربه خود را در این کشور مامور تقویت و توسعه روابط کرده است.
تقوی نماینده رهبری در وزارت جهاد کشاورزی به مساله مهمی اشاره کرد و گفت: دیپلماسی دینی به دیپلماسی سیاسی کمک می کند. این در واقع فصل جدیدی در دیپلماسی جهانی است و ما آماده‌ایم تجربیات خود را در اختیار تان قرار دهیم و از تجربیات شما در تقویت تعاملات ادیان استفاده کنیم.
نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: ما به دنبال این هستیم که یک مرکز حلال در منطقه قفقاز ایجاد کنیم که فکر می کنیم اگر این مرکز در اداره مسلمانان ایجاد شود می تواند اطمینان خاطر و ارائه خدمات بیشتری در جامعه مسلمانان گرجستان و منطقه ایجاد کند. ما هم کمک می کنیم این مرکز ایجاد شود و می توانیم با همکاری اداره مسلمانان این کار را ساماندهی و به نتیجه برسانیم.
در خاتمه حجت الاسلام والمسلمین تقوی تاکید کرد: ما طرفدار همکاری بین ادیان هستیم و از شما هم به دلیل این نگاه و بینش تشکر می کنم.
 
گفتنی است، در این دیدار زازا مشاور نخست وزیر و رئیس آژانس ادیان گرجستان گزارشی از وضعیت مسلمانان گرجستان، حمایت ها و برنامه های دولت، خدمت نماینده رهبری ارائه داد وبه تشریح برنامه ها و عملکرد دولت آن کشور پرداخت.
(چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸) ۱۵:۱۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها