سه شنبه / ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۱:۲۷
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۸۵۲۱۶
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
وزیر جهاد کشاورزی:

صادرات کشاورزی افزایش می‌یابد

وزیر جهاد کشاورزی گفت:با راه‌اندازی سامانه دریافت نشان حد مجاز آلاینده‌ها در محصولات کشاورزی، بازارهای جهانی اقبال و اطمینان بیشتری به محصولات کشاورزی ما خواهند داشت و صادرات ما رشد خواهد کرد.

محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی امروز در حاشیه رونمایی از سامانه دریافت حد مجاز آلاینده‌ها در محصولات کشاورزی که در سالن خوشه وزارت جهاد برگزار شد، گفت: پیش از این دغدغه مردم و خریداران داخلی و خارجی در زمینه محصولات کشاورزی این بود که این محصول و غذا کجا تولید شده، چطور به عمل آمده و چه تفاوتی با محصولات دیگر دارد.
وزیر جهاد با اشاره به اینکه سامانه دریافت حد مجاز آلاینده‌ها همه این مشکلات را برطرف کرده است، گفت: با کد محصولات و بارکدی که وجود دارد، همه اطلاعات از ابتدای تولید تا زمان عرضه به بازار را می‌توان رؤیت کرد، بنابراین در خرید این محصولات هم با اختیارات و آزادی بیشتری عمل کرد.
به گفته وزیر جهاد کشاورزی راه‌اندازی این سیستم صادرات محصولات کشاورزی را در بازارهای جهانی افزایش خواهد داد، چرا که آنها اعتمادشان به محصولات ما با راه‌اندازی این سامانه خیلی بیشتر خواهد شد.
وزیر جهاد کشاورزی گفت: در حقیقت راه‌اندازی این سامانه شناسنامه کردن محصولات کشاورزی و دادن کد استاندارد به آنها هم هست، یعنی محصولات و غذای تولیدی هویت و اصالت پیدا می‌کند و در بازارهای جهانی به چنین محصولاتی بیشتر بها می‌دهند.
وی گفت: برای راه‌اندازی این سامانه کار فشرده‌ای با همکاری سازمان استاندارد و سازمان بهداشت انجام شد، چرا که اطمینان داریم، باید از ظرفیت‌های الکترونیکی در راستای بهبود وضعیت کشاورزی استفاده ببریم.
سامانه دریافت نشان حد مجاز آلاینده‌ها در محصولات کشاورزی امروز با حضور وزیر جهاد و رئیس سازمان استاندارد در سالن خوشه وزارت جهاد رونمایی شد.

(سه شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸) ۱۱:۲۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها