یکشنبه / ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۶:۲۱
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۸۵۱۵۲
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایسنا
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

ماجرای دستگیری اخلال‌گران توزیع مرغ در استان ایلام چه بود؟

استاندار ایلام گفت: اتحادیه مرغداران ایلام با وجود توافقات و حمایت‌ها به تعهد خود عمل نکردند و همین مساله موجب بروز مشکل در بازار مرغ استان شد.

قاسم سلیمانی‌دشتکی در نشست ستاد تنظیم بازار استان، اظهار کرد: قرار شد کشتارگاه به اتحادیه مرغداران واگذار، نهادهای یارانه‌ای تأمین و یک میلیارد تومان قرض‌الحسنه از محل صندوق به آنان پرداخت شود که بر اساس توافق مرغ استان را با قیمت مصوب تأمین و در اختیار مردم قرار دهند اما متأسفانه علی‌رغم همه حمایت‌ها، اتحادیه مرغداران به قول خود عمل نکرد.
وی با بیان اینکه آقای دادستان مدعی العموم و پیگیر حق مردم است و اگر جایی تخلف باشد رسیدگی می‌کنند، تصریح کرد: مدیران در تصمیم گیری مواظب باشند و اجازه سو ء استفاده به کسی ندهند و من از مدیری که ضعیف باشد حمایت نمی‌کنم و از دادستان می‌خواهم که حرمت مدیران شکسته نشود البته به شرط آنکه مدیران حریم خود را حفظ کنند و به وظایف خود به دقت عمل کنند.
سلیمانی‌دشتکی با تاکید بر اینکه از مدیران تا مادامی که تخلفی نداشته باشند حمایت می‌کنیم، تصریح کرد: کسی که مسئولیت می‌پذیرد باید پای کار باشد.
وی ادامه داد: مسئولیت قانون اجازه می‌دهد که کشتارگاه از اتحادیه مرغداران سلب و به افرادی که اهلیت دارند واگذار شود.
استاندار ایلام در خصوص تأمین گوشت مرغ ایلام نیز گفت: دستگاه‌های مربوطه موظف هستند تا تعیین تکلیف وضعیت کشتارگاه از استان‌های همجوار گوشت مورد نیاز را تأمین کنند و نیروی انتظامی و تعزیرات حکومتی هم مانع خروج مرغ به خارج از استان شود.
وی تاکید کرد: انتظار من از مدیران این است که بحث نظارت و حضور در صحنه را انجام دهند و از زیر بار مسئولیت شانه خالی نکنند.
در این نشست مصوب شد که کمیته‌ای متشکل از تعزیرات، صنعت، معدن، جهاد کشاورزی، دامپزشکی و نیروی انتظامی تشکیل و پیگیر شوند؛ اگر مرغداری مرغ برای عرضه به بازار دارد و ممانعت می‌کند به عنوان محکتر تحویل تعزیرات شود.
این کمیته ظرف مدت سه روز نحوه واگذاری کشتارگاه ایلام و فعال شدن آن را پیگیری و نتیجه را اعلام کند.
پنج‌شنبه‌ی هفته‌ی گذشته، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام به همراه یکی از معاونین، مدیرکل پشتیبانی امور دام، رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران و رئیس یکی از کشتارگاه‌های ایلام پس از احضار و تفهیم اتهام به بازداشتگاه معرفی شدند. اتهام این افراد اخلال در نظام عرضه و توزیع مایحتاج عمومی مردم از جمله مرغ بود.
استاندار ایلام همچنین گفت: عملیات اجرایی راه‌آهن ایلام همزمان با سفر ریاست‌جمهوری کلنگ‌زنی و شروع می‌شود.
«قاسم سلیمانی‌دشتکی» با اعلام این خبر، اظهار کرد: امسال طرح‌های بسیار خوبی در حوزه نفت و گاز، پتروشیمی، بزرگراه و آزاد راه و راه آهن در دستور کار داریم که با اجرایی شدن آنها در امر ایجاد اشتغال و تولید گام‌های خوبی برداشته می‌شود.
وی افزود: شرکت دانا کار لرزه‌نگاری در شهرستان‌های ایوان و چرداول با سرمایه‌گذاری ۶۰۰ میلیارد تومانی وزارت نفت شروع شده که بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر اشتغالزایی ایجاد می‌کند.
استاندار ایلام گفت: میدان دانان و آبان با سرمایه گذاری ۱۲۰۰ میلیارد تومانی وارد فاز اجرایی شده و شرکت pp نیز در اردیبهشت ماه جاری عملیات خود را شروع کرده که انتظار می‌‎رود حداقل ۳۰۰ الی ۴۰۰ نفر نیرو جذب کند.
سلیمانی به در دست اقدام بودن پروژه‌های پتروشیمی دره شهر و مهران اشاره کرد و گفت: علاوه بر این طرح‌ها، کار احداث آزاد راه از حمیل به ایلام و پل زال به دهلران نیز باید پیگیری و اجرایی شود.

(یکشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸) ۱۶:۲۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها