یکشنبه / ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۳:۵۶
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۸۵۱۴۲
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایرنا
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

سیل 80هزار میلیاردریال به کشاورزی و نیشکر خوزستان خسارت زد

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: سیل اخیر 44 هزار میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی و 36 هزار میلیارد ریال خسارت به بخش نیشکر وارد کرده است.

کیخسرو چنگلوایی در نخستین نشست قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده خوزستان افزود: تاکنون حدود 170 هزار هکتار از انواع مزارع در خوزستان زیر آب رفته و بیشترین خسارت سیل به بخش کشاورزی این استان وارد شد.
وی با اشاره به تشکیل یک کارگروه برای محاسبه خسارت‌‌ها و پرداخت بدون کمک بیان کرد: تمامی موارد در این کارگروه در حال پیگیری است.
وی با بیان اینکه برای بازسازی روستاها، نیازها به تفکیک شمارش شده گفت: برای پرداخت کمک بدون عوض مستقیم نیاز به حداقل 10 هزار میلیارد ریال است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ادامه داد: درسال زراعی جاری نباید محدودیت کشت از نظر سطح و تنوع کشت در خوزستان داشته باشیم.(در سال زراعی گذشته به دلیل خشکسالی محدودیت و ممنوعیت برخی کشت ها از جمله برنج در خوزستان اعمال شد)
وی گفت: می‌توان میزان آبی که اکنون برای مدیریت سیلاب رهاسازی می‌شود، به کشاورزان برای کشت برنج داد تا به نوعی هم مشکل تخلیه آب از مزارع حل شود و هم کشاورزان بتوانند کشت مجدد داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه کشاورزان خوزستان تولیدات کشت پاییزه را از دست دادند بیان کرد: اگر نتوانیم برنامه‌ریزی لازم را انجام دهیم ممکن است کشت تابستانه و بخشی از کشت پاییزه امسال نیز از دست برود لذا باید در وهله اول آب از زمین های کشاورزی خارج شود.

(یکشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸) ۱۳:۵۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها