یکشنبه / ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۰۹:۲۲
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۸۵۱۳۰
گزارشگر : ۳۵۱۴
فارس
سرویس سرویس عمومی

برنامه ویژه صندوق ضمانت در پوشش ریسک صادراتی دوره تحریم

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران با بیان اینکه صندوق ضمانت صادرات سپر دفاعی صادرات در جنگ اقتصادی است، گفت: این صندوق برای ضمانت صادرات در دوران تحریم‌ برنامه‌های ویژه‌ای دارد.

افروز بهرامی  در مورد عدم  تمدید معافیت خرید نفت بر اثر تحریم‌های یکجانبه آمریکا، گفت: با همدلی بین بخش خصوصی و دولتی برای مقابله با اثرات ناشی از تحریم‌ها، قطعا تحریم‌های یکجانبه آمریکا نمی‌تواند لطمه زیادی به ما وارد کند. 
 
مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران با با اشاره به مشکلاتی که بر اثر بسته شدن کانال‌های ارتباط مالی به وجود می‌آید،  افزود: با تمهیداتی که بانک مرکزی می‌اندیشید، قطعا این مساله قابل حل و جبران است. 
 
وی با بیان اینکه صندوق ضمانت صادرات ایران پوشش ریسک‌های سیاسی و تجاری صادرکنندگان را برعهده دارد، اظهار داشت: قطعا با توجه به محدودیت‌های بانکی ناشی از تحریم‌ها، خدمات صندوق ضمانت صادرات ایران تأثیرگذارتر خواهد بود.
 
بهرامی اظهار داشت: صندوق ضمانت صادرات سپر دفاعی صادرات در جنگ اقتصادی است و این صندوق متولی ضمانت از صادرات است. 
 
وی با اشاره به شرایط خاص کنونی کشور بر اثر تحریم‌ها اظهار داشت: ما برنامه ویژه‌ای برای حمایت بیشتر از صادرکنندگان داریم و در تلاش هستیم تا سریع و بدون بروکراسی کمتر ضمانت‌ها را صادر کنیم.
 
مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران با تاکید بر اینکه یکی از اهداف تحریم‌ها جلوگیری از واردات مواد اولیه و ایجاد مشکلاتی برای کاهش تولید ما است، گفت: برای مقابله با این امر، صندوق ضمانت صادرات ایران برنامه‌ریز‌هایی را انجام داده و در حال مذاکره با همتایان خود در کشورهای همسایه است تا فعالان اقتصادی بتوانند صادراتشان را به کشور ما ضمانت کنند تا مشکلی برای تامین مواد اولیه  تولیدات صادراتی نداشته باشیم. 
 
بهرامی اظهار داشت: با توجه به اینکه خریداران اغلب کالاهای صادراتی را مدت‌دار خریداری می‌کنند و واردکنندگان خارجی هم به دلیل تحریم‌ها ضمانت‌های بانکی ما را از خریدار نمی‌پذیرند، تلاش کرده‌ایم تا با دادن ضمانت‌نامه، تضمین دهیم که خریدار پول فروشنده یا همان واردکننده را به موقع پرداخت خواهد کرد. 
 
وی با اشاره به خدمات صندوق ضمانت صادرات ایران برای صادرکنندگان اظهار داشت:  حتی صادرکنندگانی که تاکنون احساس خطر نمی‌کرده‌اند و امنیت مالی خود را در مخاطره نمی‌دیدند، مشتری ما شده‌اند و می‌دانند که در این شرایط حتما به نفعشان است که از خدمات صندوق ضمانت صادرات که یک صندوق دولتی و با نرخ کارمزد کم است استفاده کنند. 
 
بهرامی با تاکید بر اینکه بیمه‌نامه‌های صندوق ضمانت صادرات در شرایط تحریم بهترین جایگزین برای خط اعتباری بانکی است، بیان داشت: ضمانت‌های صادراتی صندوق در همه کشورها اعتبار دارد و برای صدور ضمانت نامه صادراتی محدودیتی برای هیچ کالایی وجود ندارد، ضمن اینکه صندوق ضمانت صادرات ایران در منطقه دارای رتبه 2 است. 
(یکشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸) ۰۹:۲۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها