یکشنبه / ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۰۸:۵۷
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۸۵۱۲۵
گزارشگر : ۳۵۱۴
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

نظارت بر بازار در آستانه ماه رمضان/عرضه ۲۵ هزار تن مرغ و ۵ هزارتن گوشت قرمز برای تنظیم بازار

تقاضای خرید در ماه رمضان به اوج رسیده و بازار با نوساناتی روبرو می شود، اما با نظارت و فروش فوق العاده این مشکل قابل حل است.

رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات در برنامه گفتگوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر در خصوص نظارت بر بازار در آستانه ماه مبارک رمضان گفت: دست ما برای برخورد با متخلفان در حوزه گران فروشی زمانی باز است که سقف قیمت مشخص باشد مثل تعیین قیمت آش، حلیم و زولبیا و بامیه که سبب راحتی مردم و نظارت کنندگان می‌شود اما در خصوص خرما تاکنون قیمت مصوبی اعلام نشده است.
 
وی ادامه داد: نقش سازمان تعزیرات حکومتی، رسیدگی به شکایات مردمی در مرحله آخر است. طبق قانون، نظام صنفی اتحادیه‌ها و اصناف، ناظر بر بازار هستند، وقتی تخلف نهایی شد به ما اعلام و کار ما آغاز می‌شود. در واحد‌های تولیدی نظارت بر عهده سازمان حمایت است و آن‌ها تخلف را به ما ارجاع می‌دهند و در مرحله سوم ما به شکایات مردم نیز رسیدگی می‌کنیم. 
 
این مقام مسئول اعلام کرد: شماره تلفن ۱۳۵، سامانه تلفن ۱۳۵ و سایت اینترنتی (۱۳۵ دات آی آر) برای اعلام گزارش مردمی پس از مشاهده تخلفات در نظر گرفته شده است.
 
رایگانی تصریح کرد: در خصوص قیمت خرما باید قیمت توسط اتحادیه اعلام شود تا ما بتوانیم برخورد با قیمت‌های بالاتر را انجام دهیم. در همه گشت‌های مشترک بازار اتحادیه و بازرسین وزارت صمت و کارشناسان بهداشت حضور دارند.

آغاز طرح نظارت بر بازار ماه مبارک رمضان از ۱۰ اردیبهشت
 
در ادامه صفایی سخنگوی اتاق اصناف در خصوص برگزاری نمایشگاه های توزیع کالا در آستانه ماه مبارک رمضان اظهار کرد: با تجارب قبلی در بعضی از شهر‌ها این نمایشگاه‌ها را برگزار نکردیم و فقط فروش فوق العاده داشتیم.
 
وی ادامه داد: امسال کالا‌های اساسی در تهران و شهر‌های بزرگ در بازار‌های میوه و تره بار عرضه می شود. نرخ گذاری مراجع مختلفی دارد و ما نیز نظارت مستمر داریم و گشت‌های مشترک با تعزیرات داریم.
عرضه مستقیم کالاهای اساسی ده درصد زیر قیمت در نمایشگاه های طرح ضیافت
 
همچنین قبادی دبیر ستاد تنظیم بازار در این خصوص تصریح کرد: نمایشگاه‌های طرح ضیافت در هر استان توسط کارگروه تنظیم بازار استان برگزار شود و تصمیم گیرنده اصلی، این کارگروه است. برای تهران، شهرداری در میادین میوه و تره بار مکان‌هایی بدون اخذ وجه برای عرضه این کالا‌ها مخصوصا خرما در نظر گرفته است.
 
وی ادامه داد: در دوره ۳۷ روزه برگزاری این نمایشگاه ها (۱۰ اردیبهشت تا ۱۷ خرداد ۹۸) اقلام پر مصرف و ضروری مورد نیاز مردم مانند برنج، روغن، شکر و گوشت از محل ذخایر موادغذایی کشور توزیع می‌شود.
 
قبادی گفت: در این نمایشگاه مواد غذایی ۱۰ درصد زیر قیمت مصوب بازار عرضه می‌شود.
 
وی افزود: خود صنوف برگزار کننده اصلی این نمایشگاه ها هستند و به مانند ایام عید فروش‌های فوق العاده با استقبال روبرو شد.
 
قبادی اظهار کرد: در بحث برنج ۳۰ هزار تن برای کل کشور با قیمت ۷۴۰۰ تومان، در بحث شکر ۱۲۰ هزار تن به صنوف مصرف کننده و ۲۰ هزار تن شکر با قیمت ۳۴۰۰ تومان برای خانوار عرضه می‌شود. در بحث روغن ۱۰ هزار تن برای اصناف و ۲۰ هزار تن با ده درصد قیمت پایین‌تر برای خانوار‌ها  در نظر گرفته شده است.
 
وی افزود: برای مرغ ۲۵ هزار تن در نظر گرفته ایم، ولی با توجه به قیمت مصوب ۱۱۵۰۰ سهمیه بندی نداریم و گوشت قرمز هم ۵ هزار تن برای خانوار‌ها عرضه می‌شود.
 
این مقام مسئول تصریح کرد: در ماه رمضان تقاضا و مصرف به اوج می‌رسد و این طبیعی است بازار با نوساناتی روبرو شود، ولی با نظارت و فروش فوق العاده این مشکل قابل حل است.
(یکشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸) ۰۸:۵۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها