شنبه / ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۶:۲۷
سرویس : نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...
کد خبر : ۸۵۱۲۱
گزارشگر : ۳۵۱۴
سرویس نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...

برگزاری نمایشگاه‌های ماه رمضان منوط به اخذ مجوز/ ۳۰ دلال‌ مرغ در زندان هستند

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تهران گفت: از سال گذشته با برگزاری نمایشگاه‌های تخفیف‌دار در استان تهران به مناسبت ماه مبارک رمضان مخالفت کردیم و دستورالعمل برگزاری جشنواره‌های فروش فوق‌ العاده را در سطح فروشگاه‌های زنجیره‌ای برگزار خواهیم کرد و هر نمایشگاهی بخواهد برگزار شود، باید از کارگروه تنظیم بازار مجوز دریافت کند.

محمد امامی امین در خصوص افزایش قیمت برخی از کالاها مانند شکر، برنج، آرد و ماکارونی مباحثی گفت: با توجه به نزدیکی ماه مبارک رمضان قرار شد اداره غلّه، کالاهایی مانند برنج و شکر را برای بخش خانگی و صنعتی در بازار به اندازه کافی توزیع کند.
 
وی افزود: در این جلسه مقرر شد کارگروه مشترکی تشکیل شود و در خصوص توزیع کالا تصمیم‌گیری کنند.
 
وی ادامه داد: با توجه به ورود دلال‌ها به موضوع مرغ، قیمت‌های متفاوتی در استان تهران برای هر کیلو مرغ مطرح می‌شد و در جلسه امروز مقرر شد میدان بهمن دراختیار شهرداری تهران باشد و سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران عامل توزیع مرغ باشد.
 
 
معاون امور اقتصادی استانداری تهران گفت: قیمتی که برای مرغ تعیین شده است ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان در هر کیلو است و قیمتی بیش از این تخلف است و با متخلفان برخورد می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه با دلالان مرغ براساس قانون به شدت برخورد خواهد شد، گفت: در حال حاضر ۳۰ نفر از دلال‌های مرغ در زندان هستند و دستگاه‌های نظارتی بر این بازار نظارت کامل خواهند داشت.
 
وی درباره ممنوعیت برگزاری نمایشگاه‌ها در ماه مبارک رمضان گفت: از سال گذشته با برگزاری نمایشگاه‌های تخفیف‌دار در استان تهران به مناسبت ماه مبارک رمضان مخالفت کردیم و دستورالعمل برگزاری جشنواره‌های فروش فوق العاده را در سطح فروشگاه‌های زنجیره‌ای برگزار خواهیم کرد و هر نمایشگاهی بخواهد برگزار شود، باید از کارگروه تنظیم بازار مجوز دریافت کند.
 
امامی تاکید کرد: قیمت گوشت قرمز نیز رو به کاهش است، چرا که اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است و علفزارهای بسیاری با توجه به بارش‌های باران در کشور ایجاد شده بود.
 
وی ادامه داد: امیدواریم وزارت بازرگانی که حلقه مفقوده توزیع اقلام در کشور است هر چه زودتر شکل بگیرد و شاهد حذف دلال‌ها در شبکه توزیع باشیم و این افرادی که درآمدهای نامشروع به عنوان دلال کسب می‌کنند، باید دست‌شان کوتاه شود.
 
بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، معاون امور اقتصادی استانداری تهران در پاسخ به پرسشی مبنا بر افزایش قیمت نان نیز گفت: قیمت نان باید واقعی شود. در حال حاضر حجم و اندازه نان کم شده است و نان با قیمت‌های مختلفی به مصرف‌کننده داده می‌شود از سوی دیگر، پول آب و برق و گاز و دستمزد نیز افزایش پیدا کرده است و نانوا این هزینه‌ها را چطور باید پوشش دهد؟ بنابراین ساماندهی قیمت نان در دستورکار قرار گرفته است.
(شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸) ۱۶:۲۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها