جمعه / ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۴:۲۹
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۸۵۰۸۸
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایسنا
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

حمایت وزارت کشاورزی از پرورش ماهی در کویر

وزیر جهاد کشاورزی گفت: پرورش ماهی در دل کویر چیزی است که کمتر کسی به آن فکر می‌کند اما جوانان آران و بیدگل با تلاش چندین ساله نشان دادند که توانایی انجام سخت ترین کارها را دارند.

محمود حجتی روز گذشته در بازدید از طرح‌های کشاورزی آران و بیدگل در جاده مرنجاب اظهار کرد: باید ارائه تسهیلات به تولیدکنندگان مدیریت شود، واسطه در مسیر تولید تا مصرف کنترل شود، ارز دولتی به درستی مدیریت شود تا با مشکلات کمتری رشد و رونق تولید را شاهد باشیم.
وی افزود: در حوزه کشاورزی باید تغییر کاربری مدیریت شود و در بحث واسطه‌ها با همکاری مردم و نهادهای بازرسی این مشکل که عده‌ای از بیت‌المال سو استفاده می‌کنند، حل شود هرچند در حال حاضر تا حدودی با مدیریت و برنامه‌های اصولی نقش واسطه کم رنگ شده ولی باز هم باید ریشه واسطه‌گری قطع شود.
وزیر کشاورزی به پتانسیل بالای آران و بیدگل در پرورش ماهی آرتمیا اشاره و تصریح کرد: با تکیه بر دانش و همت جوانان سخت‌ترین کارها انجام می‌شود، پرورش ماهی در دل کویر چیزی است که کمتر کسی به آن فکر می‌کند ولی جوانان همین منطقه با تلاش چندین ساله نشان دادند که توانایی انجام سخت‌ترین کارها را دارند.
وی ادامه داد: طرح پرورش ماهی خاویاری کار طاقت فرسایی است و در صددیم طرح پرورش ماهی آرتمیا را به صورت پایلوت در آران و بیدگل اجرا کنیم و با این طرح زمین و آب را در اختیار سرمایه گذاران قرار خواهیم داد تا شاهد انجام طرح‌های بزرگ پرورش ماهی باشیم.

(جمعه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸) ۱۴:۲۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها