پنج شنبه / ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۲:۲۹
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۸۵۰۶۵
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایسنا
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

انبه چابهار را ترشی می‌اندازند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چابهار گفت: کار برداشت انبه از سطح ۱۰۰ هکتار باغات کشاورزی شهرستان چابهار آغاز شد.

نورالدین میر لاشاری با اشاره به اینکه شهرستان چابهار با داشتن شرایط آب و هوایی گرم و مرطوب با برخورداری از اقلیمی مستعد و طبیعی، شرایط مناسبی را برای پرورش انواع میوه‌های گرمسیری، نیمه گرمسیری و تولید محصولات زراعی خارج از فصل دارا می‌باشد افزود: از مجموع سطح زیرکشت محصولات باغی ۲۷۰ هکتار به کشت انبه اختصاص دارد که از این سطح ۱۵۰ هکتار را نهال و ۱۰۰ هکتار را درختان بارور با تولید ۹۰۰ تن محصول با تعداد ۴۰۰ نفر بهره بردار تشکیل می‌دهد.
وی گفت: سطح زیرکشت این محصول نسبت به سال زراعی گذشته با توجه به توزیع تعداد پنج هزار اصله نهال پیوندی به صورت یارانه دار به کشاورزان، ۵۰ هکتار افزایش یافته است.
میر لاشاری افزود: از آنجایی که میوه درخت انبه جهت مصارف فرآوری ترشی مورد استفاده قرار می‌گیرد به همین منظور آن‌را در این زمان سبز برداشت می‌نمایند که در کارگاه‌های سنتی خانگی شهرستان‌های متقاضی جنوب استان و به خارج از استان استان هرمزگان جهت ترشی سازی ارسال می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چابهار گفت: برداشت این محصول تا اواخر خرداد ماه ادامه خواهد داشت.
میر لاشاری اذعان کرد: سطح زیر کشت محصولات زراعی و باغی شهرستان بالغ بر ۱۶۳۰۵ هکتار با تولید سالیانه ۲۰۰ هزار تن در سال می‌باشد که از این سطح ۳۰۰۵ هکتار را محصولات باغی با ۲۰۹ هزار تن تولید و ۱۳۳۰۰ هکتار را محصولات زراعی با تولید ۱۸۰ هزار تن تشکیل می‌دهد.

(پنج شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸) ۱۲:۲۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها