سه شنبه / ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۴:۵۶
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۸۵۰۱۴
گزارشگر : ۳۶۳۲
خانه ملت
سرویس سرویس عمومی

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: افزایش تولید و ثروت ملی با فعال کردن ظرفیت‌های مغفول بخش کشاورزی

وزیر جهاد کشاورزی گفت:ظرفیت‌های مغفولی در بخش کشاورزی وجود دارد که اگر فعال شوند می‌توانند تولید و ثروت ملی کشور را افزایش دهند.

محمود حجتی در تشریح نشست مشترک امروز با کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، گفت: سال جاری به نام رونق تولید نامگذاری شده است، در دولت و مجلس شورای اسلامی این موضوع در دستور کار قرار گرفته است.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه رئیس مجلس شورای اسلامی طی هفته‌های گذشته جلسه‌ای را با حضور تعدادی از وزرا و روسای کمیسیون مجلس شورای اسلامی را پیرامون رونق تولید برگزار کرد، تصریح کرد: در نشست مشترک بین روسای کمیسیون‌های مجلس و برخی از وزرا مقرر شد راه‌کارهای مشترک فعال کردن هرچه بیشتر تولید، برطرف کردن موانع فضای کسب و کارو موانع اداری و پشتیبانی لازم در کمیسیون‌های مجلس مورد بررسی قرار بگیرد.

عضو کابینه دولت با اشاره به اینکه در نشست امروز گزارشی از طرح‌های در دستور کار مخصوصا طرح‌های ضروری کشور در زمینه تامین مایحتاج عمومی ارائه شد، ادامه داد: ظرفیت‌های مغفولی در بخش کشاورزی وجود دارد که اگر فعال شوند می‌توانند تولید و ثروت ملی کشور را افزایش دهند.

حجتی در پایان با تاکید بر اینکه با توجه به مزیت‌های نسبی کشور امیدواریم بتوانیم محصولات تولیدی بخش کشاورزی را در بازارهای جهانی صادر کنیم، افزود:در حال حاضر در بازارهای منطقه و جهان تقاضای خوبی وجود دارد و مقرر شد در چارچوب مسائل مطرح شده با کمک مرکز پژوهش‌های مجلس کارگروه مشترکی با حضور واحدهای مربوط به وزارتخانه و کمیسیون بر روی موضوع رونق تولید فعالیت بیشتری صورت بگیرد.

حجتی با بیان اینکه هر ساله آفت ملخ را در کشور داشته ایم اما عمددتاً محلی و منطقه‌ای بوده،گفت: از سال ۴۲ که ملخ آفریقایی وارد کشور شد و آسیب‌هایی را وارد کرد به این شکل و حجم شاهد هجوم ملخ به داخل کشور نبوده ایم.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه تا کنون در سطح حدودا ۴۰هزار هکتار مبارزه با آفت ملخ آغاز شده که این سطح باید به ۲۰۰هزار هکتار برسد، ادامه داد: قبل از عید با استفاده از سمپاشی هوایی و زمینی مبارزه با ملخ مادر آغاز شده بود درحال حاضر نیز به صورت گسترده مبارزه ‌در حال انجام است تا آسیب را به حداقل برسانیم.

عضو کابینه دولت در پایان، خاطرنشان کرد: متاسفانه هنوز دسته‌جات جدید ملخ وارد کشور می‌شود اما جای نگرانی وجود ندارد.

(سه شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸) ۱۴:۵۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها