دوشنبه / ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۲:۳۱
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۸۴۹۷۹
گزارشگر : ۳۶۳۲
دنیای اقتصاد
سرویس سرویس عمومی

جزئیات اعتبار توسعه سامانه‌های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی

مجری طرح سامانه‌های نوین آبیاری وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه استان فارس رتبه اول اجرای سامانه نوین آبیاری را در کشور دارد، گفت: در این استان بالغ بر ۲۲۰ هزار هکتار از اراضی به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز شده که ۱۵ هزار هکتار از این سطح مربوط به سال ۹۷ است.

عباس زارع در حاشیه بازدید از پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی، ماشین‌آلات، نهاده‌ها و آبیاری یادآور شد: صنعتگران ما با نوآوری خوب به سمت سیاست‌های نظام در ارتباط با آبیاری موضعی سوق داده شدند و در این نمایشگاه ارتقای فناوری در زمینه قطره‌چکان، آب‌پاش‌ها، فیلتراسیون و نوار تیپ مشهود است.

وی با اشاره به خشکسالی‌های چندسال اخیر و شرایط تحریم تلاش در تولید مواد غذایی و افزایش ضریب امنیت غذایی را ضروری دانست و افزود: در این راستا اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در کشور در دستور کار قرار گرفته که با حمایت خوب نظام، استقبال کشاورزان و ظرفیت خوب مشاوران، پیمانکاران و تولیدکنندگان سالانه ظرفیت فنی و مهندسی اجرای ۴۰۰ هزار هکتار سامانه‌های نوین آبیاری در کشور ایجاد شده است. زارع تصریح کرد: حدود ۱۶۰۰ مجری، ۴۰۰ مشاور و ۴۵۰ تولیدکننده این ظرفیت را در کشور ایجاد کردند که نه تنها پاسخگوی نیاز کشور هستند بلکه خدمات فنی به کشورهای آسیای میانه، عراق و افغانستان صادر می‌شود
(دوشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸) ۱۲:۳۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها