دوشنبه / ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۰:۴۸
سرویس : تغذیه و سلامتی
کد خبر : ۸۴۹۷۲
گزارشگر : ۳۵۵۱
مهر
سرویس تغذیه و سلامتی

تغییر رژیم غذایی به مقابله با یبوست کمک می کند

معمولا یبوست زمانی روی می دهد که فرد کمتر از سه بار در هفته دفع مدفوع داشته باشد.

در هنگام یبوست حرکات روده‌ای کم، نامنظم و به سختی انجام می‌گیرد و در نتیجه روده از مواد زائدی که در نتیجه عمل هضم ایجاد می‌شوند، تخلیه نمی‌گردد.
تورم مفاصل، بوی بد دهان و تنفس بدبو، ناراحتی‌های معده نظیر ترش کردن و سوزش معده، و تجمع سموم در بدن از جمله نشانه‌هایی از یبوست هستند.
طبق اعلام مؤسسه ملی سلامت آمریکا، تغییر در نوع خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها می‌تواند موجب تسکین یبوست شود. طبق توصیه این مؤسسه، گنجاندن مواد خوراکی سرشار از فیبر در رژیم غذایی اولین و بهترین نقطه شروع خواهد بود.
طبق اعلام این مؤسسه، بهترین منابع حاوی فیبر عبارتند از:
- غلات کامل
- حبوبات
- میوه و سبزیجات
- مغزیجات آجیلی
همچنین متخصصان نوشیدن زیاد آب را برای کاهش یبوست توصیه می‌کنند.

(دوشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸) ۱۰:۴۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید