یکشنبه / ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۲:۰۴
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۸۴۹۵۸
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایسنا
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

تولید گراس‌های علوفه‌ای متحمل به سرما و خشکی در پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی

در مراسم روز مزرعه که با مشارکت فعال پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی برگزار شد، گراس‌های علوفه‌ای متحمل به سرما و خشکی تولید شده در پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی که از پاییز سال گذشته در مجتمع کشت و صنعت صفایی کشت شده بود، به شرکت کنندگان معرفی شد.

بر اساس اعلام روابط عمومی پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی، دکتر رضا محمدی از محققان طرح در توضیح این دستاورد گفت: گراس‌های علوفه‌ای پتانسیل فراوانی برای تولید علوفه با کیفیت در شرایط سخت محیطی به خصوص در مناطق سردسیری و مراتع مناطق شمالی و شمال غربی کشور دارند. با توجه به استقرار سریع، تحمل نسبی خوب به سرما و خشکی، چند ساله بودن و امکان استفاده از بارش‌های پاییزه و بهاری، از این گراس‌های علوفه‌ای می‌توان برای ایجاد چراگاه‌های دائمی و احیای مراتعی که در اثر چرای بی‌رویه و فشار بیش از حد دام از بین رفته‌اند، به خوبی بهره‌برداری کرد.
علاوه بر این با توجه به سیستم توسعه یافته ریشه‌ای در این گیاهان، کشت آنها در اراضی مرتعی و مناطق شیبدار، از روان‌آب و فرسایش آبی و بادی خاک به میزان چشمگیری جلوگیری کرده و باعث نفوذ بیشتر آب در خاک و تغذیه سفره‌های آب زیر زمینی می‌شوند.
پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی علاوه بر گراس‌های علوفه‌ای در اجرای پروژه‌های تحقیقاتی مشترک نیز با مجتمع کشاورزی و دامپروری صفاری همکاری دارد که از آن جمله می‌توان به اجرای پروژه تحقیقاتی تولید فرمولاسیون مناسب باکتری‌های بومی سیلاژ ذرت توسط دکتر غلامرضا صالحی جوزانی اشاره کرد.

(یکشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸) ۱۲:۰۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها