شنبه / ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ / ۰۹:۵۵
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۸۴۹۳۵
گزارشگر : ۳۵۱۴
مهر
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

سرما، دلیل تاخیر ورود پیاز به بازار/ مجوزی برای واردات، صادر نشد

یک مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزی، با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود ٥٢٠ هزارتن پیاز بهاره در کشور تولید شود، گفت: نیازی به واردات این محصول نداریم.

حسین اصغری ، در واکنش به مباحث مطرح شده مبنی بر اعلام آمادگی پاکستان برای صادرات پیاز به ایران اظهار داشت: با توجه به میزان سطح زیرکشت و مقدار تولید، کمبودی در زمینه پیاز نداریم.
 
مدیرکل دفتر سبزی و صیفی وزارت جهاد کشاورزی، با بیان اینکه بارندگی و سرما اجازه نداده که پیازها به بار بنشینند، گفت: امسال درخت‌ها هم دیرتر از سال‌های قبل به مرحله برگ و شکوفه‌دهی خواهند رسید.
 
وی افزود: با این حال جای نگرانی وجود ندارد و به فاصله چند روز بعد از گرم شدن و مساعد شدن هوا، محصول می‌رسد.
 
این مقام مسئول با بیان اینکه پیش بینی تولید برای محصولاتی مانند پیاز، فصل به فصل انجام می‌شود، گفت: سطح زیرکشت بهاره پیاز ١٣ هزار هکتار و پیش بینی تولید بهاره این محصول ٥٢٠ هزار تن است.
 
اصغری درباره اینکه عدم رسیدگی پیازها به دلیل سرما باعث گرانی این محصول شده یا صادرات عام، اصلی است، گفت: ما درباره سرما می‌توانیم نظر بدهیم؛ اما درباره صادرات باید افراد ذی صلاح آن اظهارنظر کنند.
 
وی درباره اینکه با توجه به شرایط فعلی در نهایت مجوزی برای واردات پیاز صادر می‌شود؟، افزود: با توجه به اینکه تولید کافی است، فکر نمی‌کنم مجوزی برای این کار صادر شده باشد و این مساله صحت داشته باشد.
 
در همین زمینه، اسدالله کارگر، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: این مساله در حد فضای مجازی بوده و احتیاجی به واردات نیست.
 
وی اضافه کرد: در این زمینه چیزی هم به ما گفته یا ابلاغ نشده است.
(شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۸) ۰۹:۵۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها