چهارشنبه / ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ / ۱۸:۴۵
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۸۴۸۹۳
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس سرویس عمومی

پاکستان بازار بزرگی برای محصولات ایرانی است

مودودی گفت: پاکستان با حدود ۲۱۲ میلیون نفر جمعیت بازار بزرگی برای محصولات ایرانی است و تاکنون نیز توافقات تجاری خوبی میان دو کشور انجام شده است.

محمدرضا مودودی سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران در آستانۀ سفر عمران خان، نخست وزیر پاکستان به کشورمان اظهار کرد: پاکستان با حدود ۲۱۲ میلیون نفر جمعیت بازار بزرگی برای محصولات ایرانی است و تاکنون نیز توافقات تجاری خوبی میان دو کشور انجام شده که اجرایی شدن آن به صورت جدی پیگیری می‌شود.
وی افزود: پاکستان در فعالیت‌های عمرانی خود نیازمند محصولات تولیدی ایران است، از جمله محصولات مرتبط با صنعت ساختمان و همچنین محصولات پتروشیمی، پلیمری و محصولات غذایی، که می‌تواند سهم خوبی در بازار پاکستان داشته باشد. همچنین پاکستان نیز از ظرفیت مطلوبی برای تأمین برخی اقلام و محصولات کشاورزی برخوردار است که امروزه مورد نیاز جامعۀ ایرانی است.
سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران، استفاده از ظرفیت تهاتر را یکی از راه‌های ایجاد فضای همکاری بیشتر و تعامل دو کشور تلقی کرد و ادامه داد: ایران و پاکستان ارتباطات تنگاتنگ تاریخی، فرهنگی و روابط قوی خویشاوندی، به ویژه در مرز‌ها دارند که می‌تواند در پوشش فعالیت‌های اقتصادی مرزنشینان مؤثر باشد و با توجه به بازار بزرگ دو کشور که تقریباً سالانه نزدیک به ۵۰ میلیارد دلار واردات از دنیا دارند، می‌تواند زمینه را برای تهاتر کالای دو کشور مساعد سازد.
مودودی گفت: هیأتی عالی‌رتبه از جمله وزیر دارایی، وزیر حقوق بشر، وزیر دریانوردی، وزیر هماهنگی بین ایالت‌های پاکستان، مشاور اقتصادی دولت، گروه ضربت نیرو و مشاور ارشد نخست وزیر پاکستان در امور پاکستانی‌های مقیم خارج به علاوه بسیاری دیگر از وزرا عمران‌خان را همراهی خواهند کرد و این سفر می‌تواند زمینه‌ساز انعقاد توافقاتی پایدار را در جهت توسعۀ روابط سیاسی و اقتصادی فراهم کند که برای دو کشور مبارک خواهد بود.
گفتنی است، نخست‌وزیر پاکستان در راس یک هیات تجاری و اقتصادی اول و دوم اردیبهشت‌ماه به تهران سفر می‌کند.

(چهارشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۸) ۱۸:۴۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها