چهارشنبه / ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ / ۱۸:۴۳
سرویس : خشکبار، حبوبات و تنقلات
کد خبر : ۸۴۸۹۲
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایرنا
سرویس خشکبار، حبوبات و تنقلات

شهرک گلخانه ای محصولات خشکباری احداث می شود

بزرگترین شهرک گلخانه ای با زنجیره ارزش، با هدف رشد، توسعه و رونق بخش های مختلف صنعت خشکبار کشور بین محدوده استان مرکزی و تهران احداث می شود.

این پروژه جامع ترین و مدرنترین طرح متمرکز عرضه و فرآوری پسته و خشکبار ایران است که در نوع خود بزرگترین پروژه منطقه غرب آسیا محسوب می شود و اجرای آن می تواند نقطه عطفی در راستای تحقق اهداف ارزشمند چشم انداز اقتصادی کشور باشد که پس از سال ها مطالعه و تحقیقات و بهره مندی از مشاوران متخصص بدست آمده است.
این شهرک مدرن و دانش بنیان با مساحت 850 هزار مترمربع و با مجوز رسمی از شرکت شهرک های کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی در محدوده استان مرکزی، شهرستان زرندیه واقع در 75 کیلومتری تهران با رویکرد تولیدی، صادراتی احداث می شود که با راه اندازی آن،؛ فرصت اشتغال بیش از 25 هزار نفر به صورت مستقیم فراهم خواهد شد.
واحد های چاپ و بسته بندی خشکبار، واحد های پوستگیری، بو دادن و پاستوریزه کردن خشکبار، واحد های درجه بندی، خلال و پودر کردن خشکبار، میوه و سبزیجات خشک، زرشک و عناب ،زعفران، چای و قهوه، انواع حبوبات، انواع ادویه جات و چاشنی، غلات، برنج، ذرت و گندم، پوره و کنسانتره میوه، شرکت های دانش بنیان، نهاد های کشاورزی (کود، بذر، سم)، صنایع تبدیلی و جنبی،سردخانه و انبار، شرکت های بازرگانی، انجمن ها و تشکل های وابسته مهمترین بخش های این شهرک است.
ایجاد قطب پسته و خشکبار ایران و تمرکز در فرآوری، تولید و عرضه آن در بازارهای جهانی، ایجاد ارزش افزوده برای دیگر پروژه های منطقه، ایجاد اشتغال در استان و استان های همجوار پروژه، برگزاری نمایشگاه ها، جشنواره ها و فستیوال های بین المللی در زمینه معرفی و عرضه محصولات ایرانی برای نخستین بار در شهرکی متمرکز، رونق بازار کشاورزی پسته کاران و فراهم کردن زمینه ارتباط و تعامل بین کشاورزان و بازرگانان از دیگر اهداف راه اندازی این شهرک گلخانه ای است.
علاوه بر این، جمع آوری محصولات میوه وخشکبار و گیاهان معطر و دارویی، زعفران و ادویه جات از دشت مغان و ارس و شهرهای آذربایجان تا خراسان و یزد و کرمان، گیلان، مازندران، بم، شیراز و خوزستان و تمرکز عرضه، تولید و رقابت در یک محدوده مشخص، حضور صنعتگران، بازرگانان و دیگر صنایع وابسته در یک محل، کوتاه شدن دست واسطه ها و دلالان و عرضه کالای مستقیم از جمله مزایای این پروژه ملی است.
کشورما با وجود این که در منطقه نیمه خشک و خشک قرار دارد اما با دارا بودن منابع و ذخائر طبیعی و انسانی می تواند به قطب تولید و صادرات پسته و خشکبار و انواع فرآورده های میوه ای در منطقه باشد.

(چهارشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۸) ۱۸:۴۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها